28. Nisan 2026, 17:15:16

Gönderen Konu: Şike Operasyonu !  (Okunma sayısı 754946 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Celikdelen1905

  • Mühendis
  • ****
  • Kayıt Tarihi: May 2010
  • İleti: 1848
  • Yaş: 29
  • Yer: Istanbul, Turkey
  • #SampiyonlukSarkisiDüsmesinDillerden tribünlerde..
Ynt: Şike Operasyonu !
« Yanıtla #10528 : 31. Mart 2012, 12:54:10 »
Tespitleri gerçekten çok doğru..
Federasyonda bu adamın bilgi,birikim ve zekasının yarısına sahip 2-3 adam olsa futbolumuz böyle olmazdı..
Bana Adnan Öztürk'ün lafını hatırlattı.. Futbolu boğazdaki yalı çocuklarından kurtarmalıyız... :D

Aynen öyle, maalesef böyle düsünen insanlarimiz cok nadir :(
Sarıyla Kırmızıyla...

antikus1234

  • Mimar
  • *****
  • Kayıt Tarihi: Haz 2009
  • İleti: 2385
  • Yaş: 52
  • Yer: istanbul- Kadıköy
Ynt: Şike Operasyonu !
« Yanıtla #10529 : 31. Mart 2012, 15:23:30 »
Arkadaşlar Kurban bayramında ''Ektiğiniz Tarlaları'' Fakir fukaraya komşularınıza Dağıtmayı unutmayın.
Red or Death

junior12

  • Mimar Sinan
  • ******
  • Kayıt Tarihi: Ağu 2010
  • İleti: 6166
  • Yaş: 27
  • Yer: Almanya
Ynt: Şike Operasyonu !
« Yanıtla #10530 : 31. Mart 2012, 15:26:25 »
Arkadaşlar Kurban bayramında ''Ektiğiniz Tarlaları'' Fakir fukaraya komşularınıza Dağıtmayı unutmayın.
ekinler olmamis daha  :kahkaha:

junior12

  • Mimar Sinan
  • ******
  • Kayıt Tarihi: Ağu 2010
  • İleti: 6166
  • Yaş: 27
  • Yer: Almanya
Ynt: Şike Operasyonu !
« Yanıtla #10531 : 31. Mart 2012, 15:29:04 »
enkinler diz boyu şikeci gel bize doru  :kahkaha:

sem93

  • Kalfa
  • **
  • Kayıt Tarihi: Eki 2010
  • İleti: 339
  • Yer: Almanya
Ynt: Şike Operasyonu !
« Yanıtla #10532 : 31. Mart 2012, 18:35:06 »


fb li mallar anti GS sitesine ne koymuslar  :hehe: :hehe:
« Son Düzenleme: 31. Mart 2012, 18:36:37 Gönderen: sem93 »

sevgi _GS

  • Editör
  • Mimar Sinan
  • *
  • Kayıt Tarihi: Ara 2009
  • İleti: 15470
  • Yaş: 46
  • Yer: izmirrrr
  • Gercekleri Tarih Yazar, Tarihide Galatasaray
Ynt: Şike Operasyonu !
« Yanıtla #10533 : 01. Nisan 2012, 00:26:30 »
Son Dakika : Aziz Yıldırım tahliye edildi    :P

Biz Galatasaray Cumhuriyeti Değil, Cumhuriyet'in Galatasaraylı Çocuklarıyız

Berk35

  • Mimar
  • *****
  • Kayıt Tarihi: Tem 2010
  • İleti: 2033
  • Yer: İzmir
Ynt: Şike Operasyonu !
« Yanıtla #10534 : 01. Nisan 2012, 01:05:47 »
Son Dakika : Aziz Yıldırım tahliye edildi    :P

1 Nisaaaaaan  :hehe: :hehe: :hehe: :hehe:
Nevizade Geceleri...

burAk35

  • Mimar
  • *****
  • Kayıt Tarihi: Nis 2010
  • İleti: 3191
  • Yaş: 40
  • Yer: izmir
Ynt: Şike Operasyonu !
« Yanıtla #10535 : 01. Nisan 2012, 09:44:56 »


ismail39

  • Mühendis
  • ****
  • Kayıt Tarihi: Kas 2008
  • İleti: 1625
  • Yaş: 72
  • Yer: kırklareli
Ynt: Şike Operasyonu !
« Yanıtla #10536 : 01. Nisan 2012, 10:11:03 »
Bu  gidişle  Aziz  Yıldırım  Fenebahçe  seçimlerinden  sonra  belki  çıkabilir. Federasyonun  biran önce  karar  vermesi  gerekir. Süper  Final  maçları  ona  göre  oynansın.

asmatasma

  • Mimar
  • *****
  • Kayıt Tarihi: Kas 2009
  • İleti: 2525
  • Yaş: 33
  • Yer: İSTanbul
  • Aslanız KRALIZ
    • RESMİ SİTEMİZ
Ynt: Şike Operasyonu !
« Yanıtla #10537 : 01. Nisan 2012, 14:50:27 »
Sporda şiddet esaslı bir model olan İngiliz  Modeliyle, bizim şike konularındaki yöntemimizi bir tutanların aklı tutulmuş sanırım!!!!
7.Galatasaray'lı olmak; "Gerektirdikleriyle sadece bir takım tutmayı değil, onu bir yaşam tarzı olarak benimsemeyi" gerektirir

Necihi

  • Mühendis
  • ****
  • Kayıt Tarihi: Mar 2010
  • İleti: 1175
  • Yaş: 43
  • Yer: istanbul-malesef kadıkoy
Ynt: Şike Operasyonu !
« Yanıtla #10538 : 01. Nisan 2012, 17:40:41 »
Başbakan Erdoğan, bir hafta içinde şike davası topuna iki kez girdi, ama bence yaptığı iki müdahalenin biri diğeriyle fena halde çelişti.
22 Mart’ta İstanbul’da düzenlenen UEFA Kongresi’nde “suçun şahsiliği” ilkesinden hareketle kişilerin eylemlerinin bedelini kulüplerin ödememesi gerektiğini söyledi Başbakan... 29 Mart’taysa 8 takımı küme düşürmektense 5 yıl Avrupa kupalarına gitmemenin daha mantıklı olacağını iddia etti.

SİYASİ BEDEL
İkinci açıklamadaki çelişkiyi anlamak için üç farklı açıdan değerlendirmek lazım konuyu: Birincisi, başbakanın yürüttüğü (veya ona önerilen) strateji siyaseten makul değil. Eğer başbakan, dava sonucunda kulüplerin değil şahısların cezalandırılmasından yanaysa, neden kulüplere Avrupa kupalarına katılmama bedelini ödemeyi öneriyor? Tüm profesyonel kulüpler bu vebali hangi gerekçeyle çekiyor? Eğer şike yapılmadıysa, suç şahsi ise, birtakım şahıslar birtakım şike girişimlerinde bulunup neticeye varamadıysa sahadakiler neden Avrupa’ya gitmeme bedeli ödüyor? Yok eğer suçu kulüpler işledilerse ve bu yüzden Avrupa kupalarına gitmeyeceksek; başbakan neden şahısların cezalandırılması gerektiğine inanıyor? Bu iki tavır arasında net bir çelişki yok mu?
“Avrupa kupalarına 5 yıl gitmeyelim” önerisinin dayanağının İngiltere ve Thatcher örneği olması da başka bir çelişki... İngilizler’in Heysel faciasını üstlenip (zaten iki gün sonra UEFA onları süresiz olarak men edecekken) Avrupa kupalarına gitmeme kararı almasının çok basit bir nedeni var: Gelmiş geçmiş en büyük futbol faciasına imza atmışlar, bir tribün duvarını yıkıp 39 kişinin feci şekilde can vermesine neden olmuşlar. “Biz neyi kabul ediyoruz, neyi üstleniyoruz Sayın Başbakan? Kendi isteğimizle 5 yıl Avrupa kupalarına gitmemek, biz şikeci bir ülkeyiz demek anlamına gelmiyor mu? Öyleyse neden 2020 Olimpiyat Oyunları’na ve Avrupa Şampiyonası’na talip olup milyar liralar harcıyoruz? Şikeci olduğunu kabul edip 5 yıl Avrupa futbol organizasyonlarına katılmayan bir ülkeye bunun akabinde hemen bir olimpiyat organizasyonu verirler mi sizce?”

SPORTİF BEDEL
Başbakanın açıklamasındaki ikinci çelişki de, “8 takım küme düşerse ülke futbolu biter, oysa İngilizler’in Avrupa kupalarına katılmaması onlara herhangi bir bedel ödetmedi” detayı...
Öncelikle İngiliz futboluyla Türk futbolu kıyası biraz karmaşık bir mesele... İngilizler bu oyunun mucidi. Futbol, halen bu çağda bile Britanyalıların oyunudur; sahaya 22 değil 32 oyuncu çıkacak deseler, bir-iki kişiyi ikna edip kural değişikliği yapabilirler (Zira Futbol Oyun Kuralları’nı belirleyen 8 kişilik kurulun 4’ü hâlâ Britanyalıdır)... Ligleri bizim ligimizin 5 katı değerindedir; maçlarını 1 tv kanalı değil, 200 tv kanalı yayınlar. Premier Lig, 5 değil 55 yıl Avrupa’dan men edilse, döndüğünde yine Avrupa kupası kazanacak hacme sahiptir.
Biz Avrupa kupalarında olmazsak ödeyeceğimiz sportif bedelse biraz daha ağır olur: UEFA 11’inciliğinden 53’üncülüğe düşeriz. Şampiyonumuz, 5 yılın bitiminde Devler Ligi’ne girmek için 3 ön eleme oynar. Avrupa Ligi’ndeki 3 temsilcimizin de yolları daralır (Üstelik kulüp puanları da sıfırlanacağı için hemen hiçbir turda seribaşı olamazlar)... 2017-2018’den itibaren katılan takımlarımız her sene başarılı olsalar bile bugünkü durumumuza dönmemiz için ekstra 5 yıl daha gerek. Çünkü UEFA, ülkeleri yalnızca son 5 yılda kazandığı puanları toplayarak sıralamaya sokuyor. Yani bu cezayı almamız halinde Devler Ligi’ne tekrar direkt takım göndermemiz için bize gereken minimum süre 10 yıl...
Bu 10 yıllık süreçte Türk futbolunda (hemen hemen) komple bir nesil Avrupa kupalarında hiç üst düzey müsabaka yapamayacağı için ulusal takım da bundan direkt olarak etkilenir, çok büyük bir ihtimalle uzun bir süre Dünya Kupası-Avrupa Şampiyonası da bize hayal olur. Bu uzaklaşma, yani uluslar arası turnuva alışkanlığını kaybetme hali de Euro 2020 adaylığımızı doğrudan etkiler.

EKONOMİK BEDEL
Başbakanın söz konusu argümanındaki üçüncü önemli detay da, ödeyeceğimiz ekonomik bedelle ilgili... Eğer (başbakanın dediği gibi) 8 takım küme düşerse, bu 8 kulübün ekonomik olarak küçülmesine, üç büyüğün bir yıl Bank Asya 1. Ligi’nde oynamasına mâl olur. Büyük ihtimalle ikinci sene Süper Lig’e çıkacak üç büyük de 1-2 yıl içinde tekrar sıradan günlerine döneceklerdir. Yani başbakanın söylediği gibi 8 takım düşerse Türk futbolunun batacağını ben zannetmiyorum... Juventus ve Milan gibi global devler düşüp tekrar toparlanabildiğine göre bizimkiler de pekâlâ toparlanacaklardır (Ki büyük başın derdi büyük olur, onların toparlanması 5 yıl sürüyorsa bizimkilerin toparlanması 2-3 sene alır)...
“Türk futbolu batar” söylemiyle kastedilen yayın havuzunun küçüleceği ise bu da bence çok ürkülecek bir durum değil. Yayıncı kuruluş (üç büyüğün Süper Lig’de olmadığı) yalnızca 1 yıl için belki muslukları kısmak zorunda kalacaktır, ama bu bedelin, Avrupa’dan 5 yıl yok olup, 5 sene de sürünmenin bedelinden daha büyük olacağını sanmıyorum.
Çünkü Avrupa’ya 5 yıl boyunca takım göndermemek demek, lig ikinciliğinin anlamsızlaşması demek. Sadece birinciliğin ve on altıncılığın önemli olduğu bir ligi nasıl izlettireceksiniz, nasıl satacaksınız; bu da başka büyük bir soru işareti sanırım...
Üstelik Avrupa kupalarına gitmeyen kulüpleriniz iyi yabancı oyuncuları da Türkiye’ye getiremeyecekler. Ve dahi kulüpler, her yıl Devler Ligi’nden gelen ciddi gelirlerden mahrum kalacaklar. Doğru matematik kurulursa, ikinci formüldeki ekonomik bedelin, birinciye göre çok daha ağır olduğu anlaşılacak zaten...

TARİHİ BİR AN
Türk futbolu için çok kritik bir eşikteyiz. Eğer bu toprakları bir spor ülkesi yapma konusunda kararlıysak, olimpiyat ülkesi olmak istiyorsak onun ruhuna yakışır biçimde davranmalıyız. Şike varsa cezalar ivedilikle verilmeli. Şike yoksa savaşılmalı. Ama hem kulüpleri düşürmeyi gerektirecek bir suç yok diyip hem de şike var kabulüyle kendi kendimizi cezalandırmak, spor tarihimizin en büyük skandalı olacak kanaatindeyim.
Gün, “Darağacında bile XSpor/YSpor, darağacında bile futbol ekonomisi”  günü değil, “Darağacında bile adalet, darağacında bile haysiyet, darağacında bile utanabilme”  günü... Hem şike kabulüyle Avrupa kupalarına gitmeyip, hem de bu eylemi gerçekleştirdiğini düşündüklerinizi cezalandırmamaktan ülke olarak utanmayacak mıyız, bu da anlayamadığım bir başka büyük mesele doğrusu...

Her bir satırına katılıyorum..
Zeka ve haysiyet seviyesi belli bir oranın üstünde olan herkesin de katılması gerekir..

burAk35

  • Mimar
  • *****
  • Kayıt Tarihi: Nis 2010
  • İleti: 3191
  • Yaş: 40
  • Yer: izmir
Ynt: Şike Operasyonu !
« Yanıtla #10539 : 02. Nisan 2012, 00:42:56 »
serhat ulueren süper soyledi yaa...
tarla sürmenin dilek le ne alakası var dedi :hehe: 2-3 kez söyledi,stüdyodan çıt çıkmadı yaa :hehe:


obk 89

  • İmparator Fatih TERİM!
  • Mimar
  • *****
  • Kayıt Tarihi: Eki 2010
  • İleti: 2539
  • Yaş: 36
  • Yer: İZMİR
  • ATAM İZİNDEYİZ !
Ynt: Şike Operasyonu !
« Yanıtla #10540 : 02. Nisan 2012, 00:46:27 »
beyler allah ini seven twittire uye olan su rasim ozan kutahyaliya tweet atsın kimse soylemiyor ulke puani nolcak s.lignde 1 uefa da 2 takimimz olck ve en alt turlardan baslicz kormusun salakmisinz yoksa tipıniz mi oyle gösteriyo
ALLAH KERİM, FATİH TERİM !!!

BAZEN SEVGILININ ELINI BIRAKIRSIN, DAHA SIKI TUTABILMEK İÇİN. . .

burAk35

  • Mimar
  • *****
  • Kayıt Tarihi: Nis 2010
  • İleti: 3191
  • Yaş: 40
  • Yer: izmir
Ynt: Şike Operasyonu !
« Yanıtla #10541 : 02. Nisan 2012, 12:08:14 »
ne diyor o mal,5 sene gitmeyelim mi diyor?? ona laf anlatamazsınız ,ne olduğu belli değil zaten adamın.


obk 89

  • İmparator Fatih TERİM!
  • Mimar
  • *****
  • Kayıt Tarihi: Eki 2010
  • İleti: 2539
  • Yaş: 36
  • Yer: İZMİR
  • ATAM İZİNDEYİZ !
Ynt: Şike Operasyonu !
« Yanıtla #10542 : 02. Nisan 2012, 13:57:35 »
tayyip oyle dedi diye onu savunuyo
ALLAH KERİM, FATİH TERİM !!!

BAZEN SEVGILININ ELINI BIRAKIRSIN, DAHA SIKI TUTABILMEK İÇİN. . .

asmatasma

  • Mimar
  • *****
  • Kayıt Tarihi: Kas 2009
  • İleti: 2525
  • Yaş: 33
  • Yer: İSTanbul
  • Aslanız KRALIZ
    • RESMİ SİTEMİZ
Ynt: Şike Operasyonu !
« Yanıtla #10543 : 02. Nisan 2012, 14:28:38 »
İnanılır gibi değil... Başbakan dün dedikleriyle bugün çelişiyorsa R. Ozana Kütahyalı'nın dönmesine şaşırmamalı...  Boşbakan'ın kadrolu medya elamanı gibi çalışıyorlar zaten; normal!
7.Galatasaray'lı olmak; "Gerektirdikleriyle sadece bir takım tutmayı değil, onu bir yaşam tarzı olarak benimsemeyi" gerektirir