28. Nisan 2026, 15:26:45

Gönderen Konu: Şike Operasyonu !  (Okunma sayısı 752521 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

sevgi _GS

  • Editör
  • Mimar Sinan
  • *
  • Kayıt Tarihi: Ara 2009
  • İleti: 15470
  • Yaş: 46
  • Yer: izmirrrr
  • Gercekleri Tarih Yazar, Tarihide Galatasaray
Ynt: Şike Operasyonu !
« Yanıtla #8720 : 07. Ocak 2012, 01:05:49 »
http://www.sporseyir.tv/emre-fenerbahcelileri-kizdiracakemre-fenerbahcelileri-kizdiracak.html

 emre p....  sen galatasarayımızı agzına bile alma her ne olursa olsun  :boks: :boks: :boks: :boks: :boks: :boks:

Biz Galatasaray Cumhuriyeti Değil, Cumhuriyet'in Galatasaraylı Çocuklarıyız

E.Batur

  • Fotoğrafçı
  • Mimar Sinan
  • *
  • Kayıt Tarihi: May 2008
  • İleti: 6751
  • Yaş: 46
  • Yer: İstanbul
Ynt: Şike Operasyonu !
« Yanıtla #8721 : 07. Ocak 2012, 10:56:01 »
Hukuki konularda karar alma yetkisi hukuk kurullarına devredildi    


Türkiye Futbol Federasyonu Yönetim Kurulu, hukuki konulara ilişkin verilecek kararların, idari karar organı olan TFF Yönetim Kurulu yerine, 5894 sayılı Kanun'da belirtilen TFF Hukuk Kurulları tarafından verilmesini benimsedi. TFF Yönetim Kurulu UEFA, FIFA ve futbolda söz sahibi diğer ülke federasyonlarının düzenlemelerini de göz önünde bulundurarak talimatlarında çeşitli değişiklikler yaptı.

2008'den bu yana farklı zaman dilimlerinde yapılan değişikliklerin tamamlayıcısı olmak üzere gerçekleştirilen son talimat değişiklikleriyle; TFF Yönetim Kurulu'nun yetkisinde bulunan ceza niteliğindeki hükmen mağlubiyet kararı, ihraç, puan tenzili ve küme düşürme cezalarını gerektiren fiillere ilişkin karar yetkisi, evrensel hukuk normları ile FIFA ve UEFA düzenlemelerinin yanısıra TFF Kanun ve Statüsü hükümleri de göz önünde bulundurularak Disiplin Kurullarına devredildi.

Yapılan değişikliklerle, Futbol Müsabaka Talimatı'nın 20. maddesi çerçevesinde yarıda kalan müsabakalarla ilgili puan tenzili cezası verme yetkisi, Futbol Müsabaka Talimatı'nın 22. maddesinin (i) bendi çerçevesinde hükmen mağlubiyet cezası verme yetkisi, Futbol Müsabaka Talimatı'nın 24. maddesinin (e) bendi uyarınca ihraç cezası verme yetkisi ve Futbol Müsabaka Talimatı'nın 24. maddesinin (d) bendi uyarınca müsabaka sonucunu etkileme eylemleriyle ilgili küme düşürme kararı verme yetkisi Disiplin Kuruluna verildi.

Böylece, kulüpler açısından müsabaka sonucunu etkileme eylemiyle ilgili uygulanacak yaptırımlar hakkında karar verme yetkisi de Disiplin Kuruluna devredildi.  Yapılan değişikliğe göre; TFF Etik Kurulu kulüplerle ilgili inceleme yaparak, hazırlayacağı raporunu TFF Yönetim Kuruluna sunacak. Yönetim Kurulu da müsabaka sonucunu etkilediği şüphesi bulunan kulüpleri, gerekli disiplin yargılamasının yapılması için Disiplin Kuruluna sevk edecek. Disiplin Kurulu da yapacağı disiplin yargılaması neticesinde nihai kararını verecektir.

Yapılan değişiklikleri içeren talimat metinlerine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

ETİK KURULU TALİMATI
http://www.tff.org/Resources/TFF/Documents/0002012/TFF-Dokuman/Talimatlar/Etik-Kurulu-Talimati-06.01.2012.pdf

FUTBOL MÜSABAKA TALİMATI
http://www.tff.org/Resources/TFF/Documents/0002012/TFF-Dokuman/Talimatlar/Futbol-Musabaka-Talimati-06.01.2012.pdf

3 yıllık periyotta gerçekleşen değişikliklerin ilk adımı, 5719 sayılı Kanun'la değişik 3813 sayılı eski "Türkiye Futbol Federasyonu'nun Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun" hükmüyle, kulüpler, futbolcular, teknik adamlar, futbolcu temsilcileri arasındaki parasal ihtilaflara karar verme yetkisinin TFF Yönetim Kurulu'nun görev alanından çıkartılarak bağımsız bir yargı kurulu olan Uyuşmazlık Çözüm Kurulu'na devri olmuştur.

Daha sonra, 2009 yılında yürürlüğe giren 5894 sayılı "Türkiye Futbol Federasyonu'nun Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun" ve TFF Statüsü ile de hukuki konuların hukuk kurulları tarafından karara bağlanması anlayışı perçinlenmiştir. Bu çerçevede, UEFA Kulüp Lisans sistemi ve Ulusal Kulüp Lisans sistemi uyarınca, kulüplerin sağlamaları gereken asgari kriterleri değerlendirmek üzere TFF Kulüp Lisans Kurulu kurulmuş ve evvelce TFF Yönetim Kurulu tarafından karara bağlanan bu husus, bu yeni Hukuk Kurulunun uhdesine bırakılmıştır. Ayrıca etik değerleri korumak ve özellikle de şike ve teşvik primi iddialarını incelemek üzere tamamı deneyimli hukukçulardan oluşan Etik Kurulu oluşturulmuştur.

Türkiye Futbol Federasyonu ayrıca, TFF Kanunu ve TFF Statüsü'nün benimsediği ilkeler uyarınca, TFF Statüsü'nün yürürlüğe girmesini müteakip Temmuz 2009'da Futbol Müsabaka Talimatı'nı değiştirerek, evvelce TFF Yönetim Kurulunun uhdesinde bulunan hükmen mağlubiyet kararı verme yetkisi, bazı ihlaller açısından Disiplin Kurullarına devredilmiştir.

Müsabaka sonucunu etkileme eylemleriyle ilgili karar verme yetkisine ilişkin FIFA, UEFA ve diğer ulusal ülke federasyonlarının düzenlemeleri özetle aşağıdaki şekildedir:

FIFA
Şike ilgili konularda disiplin cezası verme yetkisi FIFA Disiplin Komitesinin yetkisi dâhilindedir.

UEFA
UEFA'da şahıslar ve kulüpler hakkında şike ile ilgili ceza kararı vermeye UEFA Kontrol ve Disiplin Birimi yetkilidir.

Hollanda
Federasyonları bünyesinde "Integrity Committe" (Etik Komitesi) bulunmakta, bu komite şike gibi konularda ilk incelemeyi yapmak ve ihlal gördüğü durumlarda gerekli işlemlerin başlatılması için dosyayı disiplin savcısına göndermekle görevli. Akabinde Disiplin savcısı dosyayı Disiplin Komitesine sevk ediyor. Disiplin Komitesi şike iddiaları ile ilgili konularda hem kulüpler hem de kişiler hakkında karar veriyor

İngiltere
İngiltere'de şike iddiaları ile ilgili konularda hem kulüpler hem de kişiler hakkında karar verme yetkisi Disiplin Komisyonuna aittir. Federasyon bünyesinde 120 kişiden oluşan bir Disiplin Panelleri bulunmaktadır. Disiplin ihlaline ilişkin iddiaların ortaya çıkmasından sonra, bu panel içerisinden uzmanlık alanlarına göre 3-4 kişilik bir Disiplin Komisyonu oluşturulmaktadır.

Fransa
Fransa'da: şike konusunda kararı diğer tüm disiplin dosyalarında olduğu gibi Profesyonel Liglerde yer alan takımlar açısından ilk derecede Profesyonel Lig'in (LFP) Disiplin Komitesi, amatör müsabakalarda ilgili amatör ligin Disiplin Komitesi karar veriyor.

İtalya
İtalya'da Futbol Federasyonu Kapsamında oluşturulan "Disiplin Komisyonu" şike ile ilgili disiplin konularında hem kişiler hem de kulüpler hakkında karar vermekle yetkili ve görevlidir. Disiplin Komisyonu üyelerinin mutlaka hukukçu (eski hakim, avukat, akademisyen gibi) olması gerekiyor.

İspanya
İspanya'da Disiplin Komitesi şike ile ilgili disiplin konularında hem kişiler hem de kulüpler hakkında karar vermekle yetkili ve görevlidir. Disiplin Komitesi 3 üyeden oluşuyor ve bu üyelerin mutlaka hukukçu olması gerekiyor.

Ukrayna
Ukrayna Futbol Federasyonu Kontrol ve Disiplin Komitesi şike ile ilgili disiplin konularında hem kişiler hem de kulüpler hakkında karar vermekle yetkili ve görevlidir.

Belçika
Belçika'da şike konusunda karar verme yetkisi Profesyonel Futbolda Şike ile Mücadele Komisyonundadır.  Bu komisyon 5 kişiden oluşmaktadır. Komisyon üyelerinin 3 tanesinin hukukçu olması zorunlu, bu hukukçuların da tercihen ceza hukuku, suç soruşturması ve disiplin hukuku alanlarında uzman olmaları aranıyor.

Almanya
Almanya'da şike ile ilgili konularda karar vermeye Federasyonun Disiplin Birimi yetkilidir.

İsviçre
İsviçre'de, İsviçre Futbol Federasyonu Kontrol ve Disiplin Komitesi şike ile ilgili olarak hem kişiler hem de kulüpler hakkında soruşturma yapmak ve disiplin cezası vermekle yetkili ve görevlidir.

Portekiz
Portekiz'de Profesyonel Portekiz Futbol Ligi Disiplin Komisyonu şike ile ilgili olarak hem kişiler hem de kulüpler hakkında soruşturma yapmak ve disiplin cezası vermekle yetkili ve görevlidir.

Çek Cumhuriyeti
Çek Futbol Federasyonu Disiplin Konseyi, hem kişiler hem de kulüpler hakkında şikeden dolayı karar vermektedir.

Yunanistan
Yunanistan'da Disiplin Kurulu, şike ile ilgili olarak hem kişiler hem de kulüpler hakkında soruşturma yapmak ve disiplin cezası vermekle yetkili ve görevlidir.

Lüksemburg
Lüksemburg'da Futbol Federasyonu Mahkemeleri'nin müsabaka sonucunu etkileme eylemlerinden dolayı hem kişiler hem de kulüpler hakkında disiplin soruşturması yapmak ve ceza vermekle yetkilidir.

http://www.tff.org/default.aspx?pageID=687&ftxtID=14255
« Son Düzenleme: 07. Ocak 2012, 10:59:09 Gönderen: E.Batur »

hoperen

  • Mühendis
  • ****
  • Kayıt Tarihi: Eyl 2011
  • İleti: 1548
  • Yer: istanbul
Ynt: Şike Operasyonu !
« Yanıtla #8722 : 07. Ocak 2012, 12:00:52 »
etik kurulu zaten febenin ve bir kaç takımın şike yaptığını tespit etmemişmiydi ? benmi yanlış hatırlıyorum.

E.Batur

  • Fotoğrafçı
  • Mimar Sinan
  • *
  • Kayıt Tarihi: May 2008
  • İleti: 6751
  • Yaş: 46
  • Yer: İstanbul
Ynt: Şike Operasyonu !
« Yanıtla #8723 : 07. Ocak 2012, 12:11:23 »
etik kurulu zaten febenin ve bir kaç takımın şike yaptığını tespit etmemişmiydi ? benmi yanlış hatırlıyorum.

aslında konunun neden bu kadar uzadığı anlaşılması zor bir durum değil,
birinci neden para,
hem yayıncı kuruluş hemde şikiciler daha az para kazanacaklarını düşünerek mevcut durumu playoff a kadar götürmeyi planlıyorlar, playoff ta şuanki puan durumuna göre minimum 6 derbi oynanacak gibi, yayıncı bu altı maçla yarım sezonluk voleyi tahminen zaten vurur, şikecilerde hatırı sayılır gelir elde eder, ana hedef bence bu, zaten hepsi biliyor düşüreceklerini ama gidebildiği kadar devam ettirecekler

2. si ise tff nin taraftalık damarı ve tutuklulardan yediği baskıdır,
ama uefa nın bu derecede konuyu mercek altına alacağını ve söylemlerde bulunacağı tahmin edemedi embesiller, gerçi uefa nın çok da umrunda mı bilemiyorum, adamlar zaten istediği vakit istediği yaptırımı uygularlar, onların hiç acelesi yok, baktılar tff bişey yapmıyor yaz başı gelmeden tümden cezayı keser ve çekip gider
« Son Düzenleme: 07. Ocak 2012, 12:14:41 Gönderen: E.Batur »

Murat Temur

  • Editör
  • Mimar Sinan
  • *
  • Kayıt Tarihi: Ara 2008
  • İleti: 5700
  • Yaş: 46
  • Yer: İstanbul
Ynt: Şike Operasyonu !
« Yanıtla #8724 : 07. Ocak 2012, 13:31:46 »
Uefa ne dedi? Federasyonların kararına bulaşmam ama organizasyonlarıma bulaşılmadığı sürece. Bu ne demek? şikeciler düşürülmezse bile avrupa hakkı aldıkları an uefa tepelerine biner.

hoperen

  • Mühendis
  • ****
  • Kayıt Tarihi: Eyl 2011
  • İleti: 1548
  • Yer: istanbul
Ynt: Şike Operasyonu !
« Yanıtla #8725 : 07. Ocak 2012, 13:53:27 »
Uefa ne dedi? Federasyonların kararına bulaşmam ama organizasyonlarıma bulaşılmadığı sürece. Bu ne demek? şikeciler düşürülmezse bile avrupa hakkı aldıkları an uefa tepelerine biner.
aynen öyle olucak ama adamlar istediği gibi anlıyor onu bak bak uefaya şikayet ettiniz ama sizi ciddiye almadılar diyolar.ben artık kanaat getirdim bunlar cahilin önde gidenleri.

Murat Temur

  • Editör
  • Mimar Sinan
  • *
  • Kayıt Tarihi: Ara 2008
  • İleti: 5700
  • Yaş: 46
  • Yer: İstanbul
Ynt: Şike Operasyonu !
« Yanıtla #8726 : 07. Ocak 2012, 14:22:28 »
Konuştukları dili bilmiyorlar. size açıklamanın tam metni.


"Son gelişmelerin ardından, UEFA, Türkiye Futbol Federasyonu'nun şike sorununu çözmek konusunda tek sorumlu olduğunu ve Türkiye'deki futbolun geleceği için uygun önlemleri almak ve cezaları vermek için tek sorumlu olduğunu açıklamak gereği duymuştur. UEFA'nın ülke federasyonlarının özgürlüğü ve özerkliğine saygıdan dolayı Türkiye Futbol Federasyonu'nun iç işlerine karışması söz konusu değildir. Ancak Türkiye'den bir talep gelirse, UEFA tavsiyede bulunabilir ve özerklik hakkını koruyarak TFF'ye destek verebilir. Fakat UEFA şike soruşturmasındaki gelişmeleri takip etmektedir ve şike davası Avrupa Kupaları'ndan birini etkilerse, UEFA müdahale edebilir. Bu konuda öncelik futbolun geleceğidir"

Kaynak : http://www.haber3.com/uefadan-sike-aciklamasi--1137019h.htm#ixzz1im4knLAd

Şimdi Türkçe bilen birisi UEFA bu işe karışmayacak nasıl der?

hoperen

  • Mühendis
  • ****
  • Kayıt Tarihi: Eyl 2011
  • İleti: 1548
  • Yer: istanbul
Ynt: Şike Operasyonu !
« Yanıtla #8727 : 07. Ocak 2012, 15:22:49 »
Konuştukları dili bilmiyorlar. size açıklamanın tam metni.


"Son gelişmelerin ardından, UEFA, Türkiye Futbol Federasyonu'nun şike sorununu çözmek konusunda tek sorumlu olduğunu ve Türkiye'deki futbolun geleceği için uygun önlemleri almak ve cezaları vermek için tek sorumlu olduğunu açıklamak gereği duymuştur. UEFA'nın ülke federasyonlarının özgürlüğü ve özerkliğine saygıdan dolayı Türkiye Futbol Federasyonu'nun iç işlerine karışması söz konusu değildir. Ancak Türkiye'den bir talep gelirse, UEFA tavsiyede bulunabilir ve özerklik hakkını koruyarak TFF'ye destek verebilir. Fakat UEFA şike soruşturmasındaki gelişmeleri takip etmektedir ve şike davası Avrupa Kupaları'ndan birini etkilerse, UEFA müdahale edebilir. Bu konuda öncelik futbolun geleceğidir"

Kaynak : http://www.haber3.com/uefadan-sike-aciklamasi--1137019h.htm#ixzz1im4knLAd

Şimdi Türkçe bilen birisi UEFA bu işe karışmayacak nasıl der?


bunlar ne okuduklarınıda ne söylediklerinide bilmiyorlar kafa hep bunlar bize karşı,bunlar bizi yok etmeye çalışıyorlar vs.Ali şen başkanları söyledi maa olmasaydı febe düşerdi diye bunlarda hiç beyin yok.

XxXozanXxX

  • Mimar
  • *****
  • Kayıt Tarihi: Şub 2009
  • İleti: 4800
  • Yaş: 34
  • Yer: kartal

serdar05

  • Mühendis
  • ****
  • Kayıt Tarihi: Şub 2010
  • İleti: 1074
  • Yaş: 35
  • Yer: İstanbul
Bize her sevdadan geriye kalan sadece Galatasaray...

burAk35

  • Mimar
  • *****
  • Kayıt Tarihi: Nis 2010
  • İleti: 3191
  • Yaş: 40
  • Yer: izmir
Ynt: Şike Operasyonu !
« Yanıtla #8730 : 08. Ocak 2012, 02:36:06 »
şikecinin olduğu her yerde pis kokular olur renkdaş ;)


ünsal agakisi

  • Kalfa
  • **
  • Kayıt Tarihi: Eyl 2010
  • İleti: 279
  • Yaş: 56
  • Yer: istanbul
  • Bizi sevenleri üzmeyelim baba...Metin Oktay
Ynt: Şike Operasyonu !
« Yanıtla #8731 : 08. Ocak 2012, 02:43:55 »
aslında konunun neden bu kadar uzadığı anlaşılması zor bir durum değil,
birinci neden para,
hem yayıncı kuruluş hemde şikiciler daha az para kazanacaklarını düşünerek mevcut durumu playoff a kadar götürmeyi planlıyorlar, playoff ta şuanki puan durumuna göre minimum 6 derbi oynanacak gibi, yayıncı bu altı maçla yarım sezonluk voleyi tahminen zaten vurur, şikecilerde hatırı sayılır gelir elde eder, ana hedef bence bu, zaten hepsi biliyor düşüreceklerini ama gidebildiği kadar devam ettirecekler

2. si ise tff nin taraftalık damarı ve tutuklulardan yediği baskıdır,
ama uefa nın bu derecede konuyu mercek altına alacağını ve söylemlerde bulunacağı tahmin edemedi embesiller, gerçi uefa nın çok da umrunda mı bilemiyorum, adamlar zaten istediği vakit istediği yaptırımı uygularlar, onların hiç acelesi yok, baktılar tff bişey yapmıyor yaz başı gelmeden tümden cezayı keser ve çekip gider
aynen boyledır,,uefa kararı bıze bıraksada,sıkı takıpte,cunku delıller ellerınde,her mercıye yolladıgımız sıkayetler var..sıkecılerın pacası sıkıştı,çamur atacak durumda kalmadı,ellerınde guya tahır kumla,bırde çirkın bır gazeteceı kadının aleyhımızde sıke evragı var dıye hava bastıkları ama fos cıkan ıddıalarıda olmayınca bızı ıraktılar,,sımdı günlük,haftalık çamur atma haklarını kullanıyorlar :)) :nanik:

ünsal agakisi

  • Kalfa
  • **
  • Kayıt Tarihi: Eyl 2010
  • İleti: 279
  • Yaş: 56
  • Yer: istanbul
  • Bizi sevenleri üzmeyelim baba...Metin Oktay
Ynt: Şike Operasyonu !
« Yanıtla #8732 : 08. Ocak 2012, 02:51:32 »
Sanki biraz pis kokular var...  :icon_scratch:
  sporx tahır kum un degılmı,,haberı yazanda ıbrahım seten degılmı,,ıkısıde hem fenerlı hem sıke tapelerınde ısmarlama haber yapan yalakalar degılmı..valla bunlar gundemı degıstırmek ıcın her dala konarlar,bu arada bu rıdvan dılmende ne tarafsızmıs,,sıke davası suresınce ne sesı ne solugu cıktı,o sırada fenerlı taraftarlar bır umut pesınde onlara destek verecek ınsan ararken bu sahsıyet pıyasada yoktu ne hıkmetse,,sımdılerde devamlı,metrıs zıyaretı,basbakanla sık sık gorusmeler,,valla bu konuda kafam karıstı,,emre belozoğlu ve rıdvan tam sıkelı kafa yapılarına sahıp ama bunlara dokunan olmadı ,ılgınccccc

junior12

  • Mimar Sinan
  • ******
  • Kayıt Tarihi: Ağu 2010
  • İleti: 6166
  • Yaş: 27
  • Yer: Almanya
Ynt: Şike Operasyonu !
« Yanıtla #8733 : 08. Ocak 2012, 11:11:31 »
azis 14 subata Turkiye sarsilacak demis.  :D

M.B

  • Mimar Sinan
  • ******
  • Kayıt Tarihi: Ara 2007
  • İleti: 15484
Ynt: Şike Operasyonu !
« Yanıtla #8734 : 08. Ocak 2012, 13:57:22 »
Hani herkes şikebahçe düşsün azize çıksın önemli değil diyorya,valahi ben bu adi,şerefsiz Galatasaray düşmanı adamın ordan çıkmasını hiç istemiyorum.
Yahu adam içerden bile Galatasaray nefretini herşekilde kusuyor.Şimdide Toki Galatasaray bağlantısından bahsetmiş.
 şerefsiz.Galatasarayın 500 trilyon devlete katkısı var senin gibi kadıköyün ortasına kaçak statmı yapıyor.Senin gibi başbakana tesis yapacam diye yasal olmayan 5 milyonu alıp şikeyemi veriyor.Senin gibi beleşe arenamı yaptırıyor.
Ben bir hayvanın bile acısına dayanaman insanım öyle duygusal adamım,bu şerefsiz şeker komasına girip sürüne sürüne ölse zerre üzülmem.
Nefret nefret doğurur aziz efendi.Bu pis kalbin yüzünden sürüneceksin orda.

Hasan Aktas

  • 3D ARTIST
  • Mimar
  • *****
  • Kayıt Tarihi: Tem 2010
  • İleti: 2612
  • Yer: Ankara/Birlik
  • SÖYLE azize yıldırım NEDEN İNKAR EDERSİN !!!
Ynt: Şike Operasyonu !
« Yanıtla #8735 : 08. Ocak 2012, 14:14:19 »
Şerefsiz Ya. Hala Galatasaray Diyor.