26. Nisan 2026, 19:20:35

Gönderen Konu: Stadımızın Çatısı Hakkında  (Okunma sayısı 613039 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Murat Temur

  • Editör
  • Mimar Sinan
  • *
  • Kayıt Tarihi: Ara 2008
  • İleti: 5700
  • Yaş: 46
  • Yer: İstanbul
Ynt: Stadımızın Açılır-Kapanır Çatısı Hakkında...
« Yanıtla #1504 : 28. Mayıs 2010, 00:37:34 »
    Old Trafford örnek gösterilmiş bir de örnek gösterilen stadın ne kadar çok kör noktası olduğunu bilseler. Misal kale arkası tribünün en üst katında oturanın karşı tribünün belli bir bölümünü görememsi gibi sorunlar olduğunu bilseler böyle örnekler vermezler.
   Ve asıl önemlisi üstü açılır kapanır olarak projelendirilmiş bir stadı gidip bu özelliği taşımayan bir stadla karşılaştırmazlar.
   http://i50.tinypic.com/351730l.jpg
Stadımızın Çatısı Hakkında

http://i50.tinypic.com/b6t0gm.jpg
Stadımızın Çatısı Hakkında
http://i50.tinypic.com/ofvpm8.jpg
Stadımızın Çatısı Hakkında


   Diktörgen içine aldığım bölgedeki taraftarlar okla işaretledğim bölgeleri ya hiç göremiyor ya da yarım yamalak görüyor. Bizim stadımız da aynı bölgeye oturan biri tüm tribünlere hakim olacak. Tabi ki gözünün keskinliği oranında.
« Son Düzenleme: 28. Mayıs 2010, 00:44:23 Gönderen: Murat Temur »

Sercan

  • Editör
  • Mimar Sinan
  • *
  • Kayıt Tarihi: Ara 2007
  • İleti: 14054
  • Yaş: 42
  • Yer: Hagen
Ynt: Stadımızın Açılır-Kapanır Çatısı Hakkında...
« Yanıtla #1505 : 28. Mayıs 2010, 01:10:00 »
Bumu Murat abi :)
http://www.freewebs.com/tims92/Manchester%20United/Old%20Trafford%2012.jpg
Stadımızın Çatısı Hakkında
TAM PARCALi ve DOGRU KOMBINASYON
http://www.galatasarayformalari.com/tamparcali/index.htm
Galatasaray BİR HİS TAKIMIDIR ("Baba" Gündüz Kılıç)

Murat Temur

  • Editör
  • Mimar Sinan
  • *
  • Kayıt Tarihi: Ara 2008
  • İleti: 5700
  • Yaş: 46
  • Yer: İstanbul
Ynt: Stadımızın Açılır-Kapanır Çatısı Hakkında...
« Yanıtla #1506 : 28. Mayıs 2010, 01:11:59 »
     Aynen sen daha iyi  bir görsel bulmuşsun. Anlatamıyoruz bir türlü bu statların o kadar da konforlu olmadığını. Bir de bizim stadı illa eleştireceklerse dengi projelerle eleştirsinler. Mimari proje olarak tabi ki.

maxwell

  • Usta
  • ***
  • Kayıt Tarihi: Kas 2009
  • İleti: 737
  • Yaş: 43
  • Yer: istanbul
Ynt: Stadımızın Açılır-Kapanır Çatısı Hakkında...
« Yanıtla #1507 : 28. Mayıs 2010, 01:16:25 »
ama ingilizler bunu bilerek yapıyo. ingilizlerin düşünce  yapısı almanların tam zıttı.
stadın mimarisini görünümünü düşünmezler. onlar için 4 köşe tribün çatı aşşagı basık. :)
sonuçta stadı hepsi net görüyo tribünün bi kısmını görmüyolar o kadar. tribünde  lazım değil zaten.

o resimdeki yerden benim bagırdıgımı düşünemiyom bile sesin yüzde 99 u içerde :D

Azoooo

  • Mimar
  • *****
  • Kayıt Tarihi: Mar 2010
  • İleti: 4803
  • Yer: ÇeKiMi
  • yensen de yenilsen de
Ynt: Stadımızın Açılır-Kapanır Çatısı Hakkında...
« Yanıtla #1508 : 28. Mayıs 2010, 01:17:35 »
ama ingilizler bunu bilerek yapıyo. ingilizlerin düşünce  yapısı almanların tam zıttı.
stadın mimarisini görünümünü düşünmezler. onlar için 4 köşe tribün çatı aşşagı basık. :)
sonuçta stadı hepsi net görüyo tribünün bi kısmını görmüyolar o kadar. tribünde  lazım değil zaten.
işin ilginci bize gelince lazım oluyor tribün görmek :hehe:
derin GS inci sözlük farkıyla :D

http://inci.sozlukspot.com/e/33334164/

Murat Temur

  • Editör
  • Mimar Sinan
  • *
  • Kayıt Tarihi: Ara 2008
  • İleti: 5700
  • Yaş: 46
  • Yer: İstanbul
Ynt: Stadımızın Açılır-Kapanır Çatısı Hakkında...
« Yanıtla #1509 : 28. Mayıs 2010, 01:19:25 »
   Şimdi yazsak şuraya makaslar yüzünden kale arkalarının en üst katındakiler karşıdan bir birlerini göremeyecekler öyle şey mi olur diye başlanır, ne biçim bu proje diye biter daha doğrusu bitmez devam eder durur.

inditex

  • Çırak
  • *
  • Kayıt Tarihi: Nis 2010
  • İleti: 91
  • Yaş: 2026
Ynt: Stadımızın Açılır-Kapanır Çatısı Hakkında...
« Yanıtla #1510 : 28. Mayıs 2010, 01:23:55 »
ama ingilizler bunu bilerek yapıyo. ingilizlerin düşünce  yapısı almanların tam zıttı.
stadın mimarisini görünümünü düşünmezler. onlar için 4 köşe tribün çatı aşşagı basık. :)
sonuçta stadı hepsi net görüyo tribünün bi kısmını görmüyolar o kadar. tribünde  lazım değil zaten.

o resimdeki yerden benim bagırdıgımı düşünemiyom bile sesin yüzde 99 u içerde :D
İlginç. Şu ana kadarki postlarda katıldığım görüşler var, katılmadığım görüşler var. Ama şu konuşulanlar faydalı oluyor, yeni bilgiler ediniyorum ben de. Eğer dediğin gibi ekoller varsa, ben Alman ekolünü alayım.
« Son Düzenleme: 28. Mayıs 2010, 01:26:47 Gönderen: inditex »

Serhat HIZLI

  • Tasarımcı
  • Editör
  • Mimar
  • *
  • Kayıt Tarihi: Haz 2008
  • İleti: 4700
  • Yer: İstanbul
  • www.aslantepe.biz
Ynt: Stadımızın Açılır-Kapanır Çatısı Hakkında...
« Yanıtla #1511 : 28. Mayıs 2010, 01:32:44 »
www.aslantepe.biz
TARAFTARLAR TARAFINDAN, TARAFTARLAR İÇİN!

maxwell

  • Usta
  • ***
  • Kayıt Tarihi: Kas 2009
  • İleti: 737
  • Yaş: 43
  • Yer: istanbul
Ynt: Stadımızın Açılır-Kapanır Çatısı Hakkında...
« Yanıtla #1512 : 28. Mayıs 2010, 01:35:19 »
şu hale bak.boğulurum ben burda.

iyi anlamdamı kötü anlamdamı :D

508scorpion

  • Usta
  • ***
  • Kayıt Tarihi: Kas 2008
  • İleti: 773
  • Yaş: 38
  • Yer: İstanbul
Ynt: Stadımızın Açılır-Kapanır Çatısı Hakkında...
« Yanıtla #1513 : 28. Mayıs 2010, 01:37:58 »
zaten şu çatı kubbeleşti muhabbetini anlamam..eski projenin neresi genişletildi biliyormusunuz da böyle  konuşuyorsunuz belki çatı kirişinin üst eğimi aynııydı alttan genişleme oldu yani kubbeleşme olmadı..aşağıda bir resim koyacam kırmızı çizgi eski proje dersek ''kubbeleşme mevzusunda bir farklılık olmayacak ..yani projeyi bilmeden yorumlar çok havada kalıyor.. ayrıntılı  projeyide bizim bilmemiz taaraftar olarak zor
http://i49.tinypic.com/2qntdi0.jpg
Stadımızın Çatısı Hakkında

inditex

  • Çırak
  • *
  • Kayıt Tarihi: Nis 2010
  • İleti: 91
  • Yaş: 2026
Ynt: Stadımızın Açılır-Kapanır Çatısı Hakkında...
« Yanıtla #1514 : 28. Mayıs 2010, 01:57:41 »
zaten şu çatı kubbeleşti muhabbetini anlamam..eski projenin neresi genişletildi biliyormusunuz da böyle  konuşuyorsunuz belki çatı kirişinin üst eğimi aynııydı alttan genişleme oldu yani kubbeleşme olmadı..aşağıda bir resim koyacam kırmızı çizgi eski proje dersek ''kubbeleşme mevzusunda bir farklılık olmayacak ..yani projeyi bilmeden yorumlar çok havada kalıyor.. ayrıntılı  projeyide bizim bilmemiz taaraftar olarak zor
(Alıntıdaki resim/ler gizlendi.)


Makasın alt kısmı işin başından beri dış bükeydi, yani senin çektiğin çizgideki gibi düz değildi. Ayrıca zaten çekmiş olduğun çizginin bile %30'luk büyümeyi karşıladığını sanmıyorum. %30'luk büyümenin karşılanması için alt kısmın eski halinin "iç"bükey olması gerekirdi bence. Senin çizginin üzerine bu durumu anlatan bir içbükey ekledim ben de:

http://i48.tinypic.com/nffuc7.jpg
Stadımızın Çatısı Hakkında



Hatta bir de şu resme bak:

http://i50.tinypic.com/20zdaat.jpg
Stadımızın Çatısı Hakkında


Şu anda alt kısmın dış bükeyliği zaten çok az, neredeyse senin kırmızı çizgi kadar düz. %30 oranında büyütmenin alt kısımdan yapılıp, buna rağmen alt kısmın dış bükeyliğinin bu kadar az kalabilmesi, ancak alt kısmın eski halinin iç bükey olması ile (sarı çizgi) mümkün olabilirdi belki. Ama alt kısım işin başından beri dış bükeydi; senin kırmızı çizgin gibi düz ya da benim sarı çizgim gibi iç bükey değildi.

Elbette, elimizde detaylı çizimler yok. Ama ben yine de 6.5 metrelik genişletmenin tamamının olmasa bile çok büyük bölümünün üst kısımdan yapıldığı kanısındayım. Statik hesaplar benim alanım değil, fakat makasın formuna bakarsan üst kısmın dış bükeyliğinin alt kısmın dış bükeyliğinden fazla olması gerekiyor zaten her şartta. Eğer 14.5 metrelik denge halindeki bir makası 21 metreye büyütmek istersen, bunu daha çok alt kısmı büyüterek yapamazsın gibime geliyor. Üst kısmın alt kısıma üstünlüğünü korumak zorundaymışsın gibime geliyor, ama tabii ki konunun uzmanı değilim.

Ayrıca mühendislik gerekçelerinin yanı sıra, mimari açıdan da zaten stadın içinde epey yer kaplayan makası seyircilere daha da fazla yaklaştırmak isteyeceklerini sanmam...
« Son Düzenleme: 28. Mayıs 2010, 12:02:51 Gönderen: inditex »

Sercan

  • Editör
  • Mimar Sinan
  • *
  • Kayıt Tarihi: Ara 2007
  • İleti: 14054
  • Yaş: 42
  • Yer: Hagen
Ynt: Stadımızın Açılır-Kapanır Çatısı Hakkında...
« Yanıtla #1515 : 28. Mayıs 2010, 11:52:32 »
yukariya dogru büyüdü
TAM PARCALi ve DOGRU KOMBINASYON
http://www.galatasarayformalari.com/tamparcali/index.htm
Galatasaray BİR HİS TAKIMIDIR ("Baba" Gündüz Kılıç)

Uğur Karaoğlu

  • Usta
  • ***
  • Kayıt Tarihi: Oca 2008
  • İleti: 712
  • Yaş: 51
  • Yer: Nazilli
Ynt: Stadımızın Açılır-Kapanır Çatısı Hakkında...
« Yanıtla #1516 : 28. Mayıs 2010, 12:12:24 »
Sercan kapakları kulüp yapacak demişsin.Parasını kim verecek?

Caner ALOĞLU

  • Editör
  • Mimar Sinan
  • *
  • Kayıt Tarihi: Oca 2008
  • İleti: 11578
  • Yer: Mersin
Ynt: Stadımızın Açılır-Kapanır Çatısı Hakkında...
« Yanıtla #1517 : 28. Mayıs 2010, 12:13:47 »
Büyümesi bizim işimize yarada evet ama bizden çok TOKİ 'ye yaradı maliyet düştü 

inditex

  • Çırak
  • *
  • Kayıt Tarihi: Nis 2010
  • İleti: 91
  • Yaş: 2026
Ynt: Stadımızın Açılır-Kapanır Çatısı Hakkında...
« Yanıtla #1518 : 28. Mayıs 2010, 12:28:18 »
Büyümesi bizim işimize yarada evet ama bizden çok TOKİ 'ye yaradı maliyet düştü

Evet. Bence bu gezegen üzerindeki her kulüp, eğer stadının çatısı daha güzel olacaksa 3-5 ay fazladan beklemeyi göze alır. Hiçbir kulübün 50 sene kullanacağı bir çatı konusunda 3-5 ayın hesabını yapacağını, 3-5 ay erken bitmesini bir "kazanç" olarak değerlendireceğini sanmam...

Caner ALOĞLU

  • Editör
  • Mimar Sinan
  • *
  • Kayıt Tarihi: Oca 2008
  • İleti: 11578
  • Yer: Mersin
Ynt: Stadımızın Açılır-Kapanır Çatısı Hakkında...
« Yanıtla #1519 : 28. Mayıs 2010, 12:34:22 »
Evet. Bence bu gezegen üzerindeki her kulüp, eğer stadının çatısı daha güzel olacaksa 3-5 ay fazladan beklemeyi göze alır. Hiçbir kulübün 50 sene kullanacağı bir çatı konusunda 3-5 ayın hesabını yapacağını, 3-5 ay erken bitmesini bir "kazanç" olarak değerlendireceğini sanmam...

aslında zamanında o duraklama olmasaydı eren talu  çatı işini sonraya bırakmayacaktı tam ozamanlarda bu çatı siparişi felan gündemdeydi
Temsan firması 14,5 m yapamayız demiş galiba
yurt dışında yapılması uzun sürer diye böyle bir çözüm bulmuşlar