27. Nisan 2026, 10:50:58

Gönderen Konu: Aslantepe - İnşaat Alanı  (Okunma sayısı 14363903 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

mali

  • Ziyaretçi
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #59840 : 10. Ekim 2010, 18:36:21 »
Persfektif denen bir şey var. Siz düz bir caddede yolun sağ ve sol çizgisini birbirine paralel olarak mı görüyorsunuz  :) Açı normal

Ağzına sağlık kardeş..

Ronaldogu

  • Usta
  • ***
  • Kayıt Tarihi: Mar 2010
  • İleti: 729
  • Yer: Aydın
  • güzel günler göreceğiz
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #59841 : 10. Ekim 2010, 18:36:58 »
Persfektif denen bir şey var. Siz düz bir caddede yolun sağ ve sol çizgisini birbirine paralel olarak mı görüyorsunuz  :) Açı normal
şu olayın tartışılması çok saçma yani

Servet ERYILMAZ

  • Ziyaretçi
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #59842 : 10. Ekim 2010, 18:38:10 »
Persfektif denen bir şey var. Siz düz bir caddede yolun sağ ve sol çizgisini birbirine paralel olarak mı görüyorsunuz  :) Açı normal

tamam haklisiniz arkadaslar  ;) onlar kale direkleri icin...cim serilmicekmis zaaten :)
aslinda da prekastlar yerlestirilmeden önce koltuklar takilacakmis ama vazgecilmis..ayni manaya geliyor   :P

« Son Düzenleme: 10. Ekim 2010, 18:42:47 Gönderen: Servet ERYILMAZ »

Gs1986

  • Çırak
  • *
  • Kayıt Tarihi: Eyl 2010
  • İleti: 43
  • Yaş: 39
  • Yer: Avusturya - viyana
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #59843 : 10. Ekim 2010, 18:38:25 »
zeminin göl olması hiç hayra alamet değil. yoğun yağmurda drenaj suyu direk aşağıya çekemiyor sanırım.çok enteresan bir durum.

renktas ben uzman degilim acikcasi ama bence toprak sert ve belli su emme (kapasine) bilir ama  cim gelirse cimin yumusak zemin olduğumdan o suyu daha iyi cekeceyinden o göllenme olmacağina inaniyorum ve toprak tabakaya su daha az akacağindan drenaj sistemi dahaiyi calisacakdir!! Beence

koyuk

  • Usta
  • ***
  • Kayıt Tarihi: Kas 2009
  • İleti: 626
  • Yaş: 41
  • Yer: azerbaycan
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #59844 : 10. Ekim 2010, 18:38:52 »
ozaman sizlere örnek vereyim...
aut cizgisi arka bölüm ile paralel gitmesi lazim
ve o 2 iki noktalari birbiriyle bagladimi resim deki beyaz cizgi ortaya cikiyor ama kirmizi cizgi ile paralel gitmiyor.. halen bakış açısı diyorsunuz.. neyse anliyan anlamistir...

(Alıntıdaki resim/ler gizlendi.)

(Alıntıdaki resim/ler gizlendi.)

hic gulecegim yoktu bunlari paintlemi yapiyorsun  :hehe: :hehe:

Mehmet Yasar

  • Kalfa
  • **
  • Kayıt Tarihi: May 2010
  • İleti: 265
  • Yer: ABD
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #59845 : 10. Ekim 2010, 18:43:12 »
Ayrica canim kardesim bu devirde yere temel atilip dikilen kale diregimi kaldi? Agirlik ayarlamasi ile portatif olarak getirip kale gurubunu fiks ediyorlar oraya sen fotograf cekmek amaci ile oraya acilip dikilen iki deligi nasil kalici kale nirengi noktalari olarak aliyorsun? Kime sordun da ogrendin?

Serhat HIZLI

  • Tasarımcı
  • Editör
  • Mimar
  • *
  • Kayıt Tarihi: Haz 2008
  • İleti: 4700
  • Yer: İstanbul
  • www.aslantepe.biz
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #59846 : 10. Ekim 2010, 18:43:41 »
matematik okumus biriyim ve sana söyliyebilirim ki hesabim dogru...


Persfektifin matematikle bir alakası yok.Ben 4 yıl resim okudum 2 yıldır da Endüstriyel TaSARım okuyorum.O iki çizgi paralelse bile sen bu açıdan baktığın zaman paralel göremezsin.Şöyle bir çizimle anlatmaya çalışıyım;


Onu paralel biçimde görmen için tam üstden bakman gerekir.

.
tamam haklisiniz arkadaslar  ;) onlar kale direkleri icin...cim serilmicekmis zaaten :)
aslinda da prekastlar yerlestirilmeden önce koltuklar takilacakmis ama vazgecilmis..ayni manaya geliyor   :P



Ben onlar kale direkleridir demedim.Orası beni ilgilendirmez kale direği veya değil.Benim amacım doğru bilgilendirme yapmak
« Son Düzenleme: 10. Ekim 2010, 19:28:03 Gönderen: Serhat HIZLI »
www.aslantepe.biz
TARAFTARLAR TARAFINDAN, TARAFTARLAR İÇİN!

herevelazim

  • Ziyaretçi
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #59847 : 10. Ekim 2010, 18:44:06 »
yav onu bunu geçelimde bizim çimlerin seriliş biçimi nasıl olacak acaba???
enine,dikine, kareli ,baklava .... :)

Murat Temur

  • Editör
  • Mimar Sinan
  • *
  • Kayıt Tarihi: Ara 2008
  • İleti: 5700
  • Yaş: 46
  • Yer: İstanbul
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #59848 : 10. Ekim 2010, 18:45:34 »
ozaman sizlere örnek vereyim...
aut cizgisi arka bölüm ile paralel gitmesi lazim
ve o 2 iki noktalari birbiriyle bagladimi resim deki beyaz cizgi ortaya cikiyor ama kirmizi cizgi ile paralel gitmiyor.. halen bakış açısı diyorsunuz.. neyse anliyan anlamistir...

(Alıntıdaki resim/ler gizlendi.)

(Alıntıdaki resim/ler gizlendi.)


    Sizi bakış açısı yanıltıyor. Aynı genişlikte bir yolda kendinize yakın olan tarafı daha geniş, ya da aynı boyda ağaçların olduğu bir bulvarda kendinize yakın olan ağacı daha yüksek görürsünüz. Bu insan gözünün 3 boyutlu görmesini sağlar. Bu sayede derinlik algımız olurki düşmeyelim. İlk defa gözlük alanlar ya da gözlük numarası değişinler ve alışma sürecini hatırlayanlar bu dediğimi iyi bilir.

FaTaL1Ty

  • Ziyaretçi
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #59849 : 10. Ekim 2010, 18:45:45 »
yav onu bunu geçelimde bizim çimlerin seriliş biçimi nasıl olacak acaba???
enine,dikine, kareli ,baklava .... :)
Onu Tanrı bilir :D

uwurbocegi

  • Çırak
  • *
  • Kayıt Tarihi: May 2008
  • İleti: 18
  • Yaş: 38
  • Yer: kocaeli
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #59850 : 10. Ekim 2010, 18:46:13 »
tamam allianz 360 milyon ama wembley doğru 1,3 milyar.bende ilk duyduğumda hadi be dedim ama araştırdım harbiden harcanmış.benim sorum peki o stadlarda niye bunlar yapılmamış bizim stadın 2-3 katı maliyetinde olmalarına rağmen.
daha onceleri wembley'in 1.3 milyara yapildgi soylenmisti ancak icerigi soylenmeyince havada kaliyo rakamlar ve tartisilan konular.. 750milyon euro maliyetin icinde 120 milyon arsanin kamulastirma bedeli, 50milyon eruo altyapi calismalari ve gelistirilmesi, 23 milyon euro stat cevresindeki yikimlarin bedeli, 40 milyon euro teknik gelistirme bedeli,  80 milyon euro finansman maliyeti, sadece proje sorumlularina ve avukat giderleri 82milyon euro... stat icin harcanan para ise 325 milyon euro bilgiler resmi bilgilerdir... birde bizim statimizin maliyetine bakarsak; yaklasik 150-200 milyon euro arasi stat maliyeti, arsa bedelsiz!!!! eger bedelli olsaydi bugunki aslantepedeki arsa bedellerini tahmin edebiliyoruz azcok.. altyapi calismalari belediyeden.. stat cevresindeki yikimlar tokiden, teknik proje cizimi, sorumlulugu, o suredeki genel yonetim finans giderleri klupten, finansman maliyeti 0lira cunku eger stadi biz yapio olsaydik cekicegimiz yaklasik 200 milyonluk kredinin faizide yaklasik 40 50 milyon olurdu.. sadece su anda yapilmasi dusunulen kopruden sonraki 2 stat baglanti yolu, yikilan ust gecitler ve yan baglanti yollari, yapilacak olan cendere yolu baglantisi ve ozellestirme bedelleri en assa 1 kac milyar dolari bulmasi bekleniyor.. 49 sene odenmiyecek olan kira bedeli(herseneye minumum kira bedeli mac basina 75000 lira desek ve minumum senede 17 mac desek+49 yil bedeli faizsiz desek, oda yaklasik 62milyon yapiyor) eger bizde statimizin maliyetini bunlari katarak soylersek, bence wembleyden assa kalir yanimiz yok hatta wembleyi gecebilriz:) eger istenirse stadimizda herturlu degisiklikler yapilabilir, daha dune kadar kapasite artmaz diyorduk eger konforu kisarsak en az 5bin kapasite artirimina gidilebilir.. cati begenmiyor paramiz oldugunda en kral cati malzemesinide yaptirirz( altin kaplama olsa ne olur anlamiyorm) tribun yapisimi begenmiyo, kaldiririz aradaki diklemeye inen blok ayiran demirleri, koltuklarin seklimi begenilmedi bi ihale yapariz butun koltuklar degisir, dis cephemi gozunuze batiyo, hay hay cagiririz dunyanin en buyuk firmalarini komple lcd dosetirirz disari... bunlarin hepsi gunu geldiginde yapilabilcek seyler, kimse ne yonetimden nede taraftardan bunlarin olmamasi icin cabalayan yok, herkes goruyo herkesin bi goz zevki var, herkes daha iyi olmasini istiyor, ancak bazi fantezi dusuncelerinde olgunlasma ve gerceklesme zamanlari var,.. stadimiz dunyanin en iyi 10 stadini birak elit statlar kategorisine bile nasil giriyo diyenler var.. neye gore? kimisi cikiyo yok efendim o stat 1 milyar euro, bu statin catisi soyle iyi, biri diyoki yok catisinda real madrid yaziyo, bizimkinin hic dolu taraflarina bakmayin hep bardagin bos kisminda nie su yok diyin, once bi bardaktaki suyu icin susuzlugunuz gitsin bir sonraki bardakta doya doya icersiniz.. bence mukemmel bir stat yapiliyor.. o kadar gururluyumki statimizla, yaklasik 20 tane arkadasimla bulundugum ortamda gogsum kabararak anlatiyorum stadimizin ozelliklerini, biri cikip deseki peskestepe, bilirler oyle bisi desin biri onu orda dedigine pisman ederim.. her anne derki oglum yaksiikli olsun, guzel kizim olsun, gozleri mavi olsun.. ama eger secme tercihimiz olmadigi bir konu uzerinde tartisiyosak ki su anda tartistigimiz stat, tum projeleri cizilmis, kullaniclacak malzeme belirlenmis ve bitme asamasina gelmis bir stat konusudur, onemli olan bizim birbirini tutan ve sahip cikan taraftar olmamiz.. statlar yapilir yikilir yenileri yapilir, onemli olan icindeki unutlmaz taraftar kimligi ve alinan basarilar,,, ev sahibi evin disini mavi boyadi die omur boyunca kiraci baska renge boyayamaz degil ya, bi alalim elimize evin anahtarinim, bismillah diyip bi girelim ondan sonra zaten kiraci ev sahibinden guclu konuma geliyo :) saglicakla kalin arkadaslar, anlayisli ve seviyeli tartismalar dilerim..

Gs1986

  • Çırak
  • *
  • Kayıt Tarihi: Eyl 2010
  • İleti: 43
  • Yaş: 39
  • Yer: Avusturya - viyana
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #59851 : 10. Ekim 2010, 18:48:24 »
yav onu bunu geçelimde bizim çimlerin seriliş biçimi nasıl olacak acaba???
enine,dikine, kareli ,baklava .... :)

renktas bence ofsayt ve hakemler yüzünden tac cizgisine doğru serilir

Mehmet Yasar

  • Kalfa
  • **
  • Kayıt Tarihi: May 2010
  • İleti: 265
  • Yer: ABD
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #59852 : 10. Ekim 2010, 18:50:53 »
yav onu bunu geçelimde bizim çimlerin seriliş biçimi nasıl olacak acaba???
enine,dikine, kareli ,baklava .... :)



O senin sordugun cimin serilisiyle degil, Cimin bicilisiyle ilgili. Eger cimler silindire edildikten sonra ne istikamette bicilirse desen o istikamette olusur vede bunu surdurdugun surece'de dogal olarak o tarafa egimlenir vede dikey verev gibi gorunumler alirsin bu serilmeyle degil bicecek olan ekibin mahireti ile ilgili. Bunun orneklerini burada her kosede sadece stadlarda degil sokaklarda da goruyoruz.

Emre Geçim

  • Editör
  • Mimar Sinan
  • *
  • Kayıt Tarihi: Ağu 2008
  • İleti: 7706
  • Yaş: 32
  • Yer: Elvankent/ANKARA
  • Selçuk İnan 8
    • Emre Geçim Facebook
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #59853 : 10. Ekim 2010, 18:51:40 »
renktas bence ofsayt ve hakemler yüzünden tac cizgisine doğru serilir
zaten en iyisi öyle olur.
Ünal Aysal:Sizlere ileriye dönük tek bir vaadde bulunacağım. “Başarı, başarı, başarı”..

Murat Temur

  • Editör
  • Mimar Sinan
  • *
  • Kayıt Tarihi: Ara 2008
  • İleti: 5700
  • Yaş: 46
  • Yer: İstanbul
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #59854 : 10. Ekim 2010, 18:53:14 »
renktas bence ofsayt ve hakemler yüzünden tac cizgisine doğru serilir

   Sahada olanlar çimlerin biçiliş farkı nedeniyle olan çizgileri görmüyorlarki. Orada çok belli belirsiz.

leventt1905

  • Kalfa
  • **
  • Kayıt Tarihi: Şub 2010
  • İleti: 265
  • Yaş: 45
  • Yer: ESKİŞEHİR
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #59855 : 10. Ekim 2010, 18:53:52 »
Bencede en iyisi o şekilde olur.

Mesajlar birleştirildi: 10. Ekim 2010, 18:56:07
Arkadaşlar stadın dış cephesinde v kolonların olduüu bölümün arkasında görülen prekastlar için herhangibir şey yapılacak mı acaba ?
« Son Düzenleme: 10. Ekim 2010, 18:56:07 Gönderen: leventt1905 »