29. Nisan 2026, 12:05:35

Gönderen Konu: Aslantepe - İnşaat Alanı  (Okunma sayısı 14384630 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ahmet-763

  • Mühendis
  • ****
  • Kayıt Tarihi: Oca 2009
  • İleti: 1137
  • Yaş: 40
  • Yer: istanbul
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #49008 : 01. Ağustos 2010, 13:25:45 »
http://i27.tinypic.com/n5jxhz.jpg
Aslantepe - İnşaat Alanı


veltins arenada kullanılan çatı malzemesine bakınca bizimkisinin sac olması bile iyi febeşin stadıda veltinsteki kaplamadan çadır bezi gibi kısacası
dini makalelerin ve bilimsel konuların yayınlandığı sayfamıza sizleri de bekleriz...
http://www.facebook.com/#!/pages/Hayati-Anlamak/145226158830785?ref=ts

Yigit Adiguzel

  • Mühendis
  • ****
  • Kayıt Tarihi: May 2009
  • İleti: 1858
  • Yaş: 39
  • Yer: istanbul
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #49009 : 01. Ağustos 2010, 13:26:21 »
Kardesim o çarı kaplamasının üstüne en az 4 kat daha malzeme konulcak senin haberin yok heralde :):):):):)

Valla yoktu oyle birsey varsa anlatabilir misiniz?

Caner ALOĞLU

  • Editör
  • Mimar Sinan
  • *
  • Kayıt Tarihi: Oca 2008
  • İleti: 11578
  • Yer: Mersin
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #49010 : 01. Ağustos 2010, 13:26:25 »
Kardesim o çarı kaplamasının üstüne en az 4 kat daha malzeme konulcak senin haberin yok heralde :):):):):)

Kim diyor bunu ? Yoksa sizde akıl var mantık var diyenlerdenmisiniz ?  ::)
« Son Düzenleme: 01. Ağustos 2010, 13:27:57 Gönderen: Caner ALOĞLU »

ahmet-763

  • Mühendis
  • ****
  • Kayıt Tarihi: Oca 2009
  • İleti: 1137
  • Yaş: 40
  • Yer: istanbul
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #49011 : 01. Ağustos 2010, 13:27:09 »
Kardesim o çarı kaplamasının üstüne en az 4 kat daha malzeme konulcak senin haberin yok heralde :):):):):)
daha dün resim çeken editör arkadaş kaplamanın o saclardan ibaret olacağının söylendiğini belirtti.31 temmuz resimlerinin yorumlarına bakarsan

sadece saçak kısımlarının uçlarını sacdan farklı yapacaklarmış.mutsubishi firması farklı bir malzemeyle kaplayacakmış
« Son Düzenleme: 01. Ağustos 2010, 13:54:13 Gönderen: Caner ALOĞLU »
dini makalelerin ve bilimsel konuların yayınlandığı sayfamıza sizleri de bekleriz...
http://www.facebook.com/#!/pages/Hayati-Anlamak/145226158830785?ref=ts

netw0rK

  • Mühendis
  • ****
  • Kayıt Tarihi: Haz 2008
  • İleti: 1035
  • Yaş: 2021
  • Yer: 'in Altı
  • Ali Sami Yen Spor Kompleksi
    • AslanTEPE
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #49012 : 01. Ağustos 2010, 13:38:19 »
Saçaklar benimde hoşuma gitmedi daha kaliteli olabilirdi bildiğin dandik şeritli saçak  :kötü: Dışarıdan bakılınca çatı kaplamasına çok paspal duruyor uçacakmış gibi ...
« Son Düzenleme: 01. Ağustos 2010, 13:43:38 Gönderen: netw0rK »

XxXozanXxX

  • Mimar
  • *****
  • Kayıt Tarihi: Şub 2009
  • İleti: 4800
  • Yaş: 34
  • Yer: kartal
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #49013 : 01. Ağustos 2010, 13:41:08 »
38. resimde çatı kaplamaları süper duruyor...aynı şekilde dış cephe kaplamalarıda süper ilerliyor..tahminimden daha hızlı montaj yapılıyor...

musti63

  • Usta
  • ***
  • Kayıt Tarihi: Ara 2008
  • İleti: 575
  • Yaş: 43
  • Yer: şanlıurfa
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #49014 : 01. Ağustos 2010, 13:44:10 »
Kim diyor bunu ? Yoksa sizde akıl var mantık var diyenlerdenmisiniz ?  ::)
renktaşım yani kaplama bu şekildemi olacak diyosun
GALATASARYLILIK AYRICALIKTIR.

www.aslantepe.biz

Caner ALOĞLU

  • Editör
  • Mimar Sinan
  • *
  • Kayıt Tarihi: Oca 2008
  • İleti: 11578
  • Yer: Mersin
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #49015 : 01. Ağustos 2010, 13:45:09 »
renktaşım yani kaplama bu şekildemi olacak diyosun

Evet.31 temmuz foto başlığının 2. sayfanın ilk mesajını okuyun.
« Son Düzenleme: 01. Ağustos 2010, 13:47:32 Gönderen: Caner ALOĞLU »

musti63

  • Usta
  • ***
  • Kayıt Tarihi: Ara 2008
  • İleti: 575
  • Yaş: 43
  • Yer: şanlıurfa
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #49016 : 01. Ağustos 2010, 13:47:20 »
Evet.31 temmuz foto başlığında 2. sayfanın ilk mesajını okuyun.
ama bazı arkadaşlar bunun üzerine farklı kaplamalr geleceğini söylüyorlar.yani bu konuda kesin bilgi nedir?
GALATASARYLILIK AYRICALIKTIR.

www.aslantepe.biz

tony_montana

  • Çırak
  • *
  • Kayıt Tarihi: Oca 2009
  • İleti: 139
  • Yaş: 45
  • Yer: manisa
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #49017 : 01. Ağustos 2010, 13:50:26 »
madem çatı tek kat metal yapılacak yağmur yağdığında çok ses yapmazmı?

XxXozanXxX

  • Mimar
  • *****
  • Kayıt Tarihi: Şub 2009
  • İleti: 4800
  • Yaş: 34
  • Yer: kartal
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #49018 : 01. Ağustos 2010, 13:50:34 »
Evet.31 temmuz foto başlığının 2. sayfanın ilk mesajını okuyun.
şuanda yapılan kaplama haliyle kalmayacak..üzerine monte edilecek parcalar var daha ... autocad çizimlerine bakarsanır görebilirsiniz....bu kaplamanın üzerine krem rengi bir kaplama daha yapılacak...suanda yapılan işlemin üzerine daha kızaklar gelecek açılır kapanır kısım için....çatının çok işlemi var daha bu şekilde kalmayacak.....

Caner ALOĞLU

  • Editör
  • Mimar Sinan
  • *
  • Kayıt Tarihi: Oca 2008
  • İleti: 11578
  • Yer: Mersin
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #49019 : 01. Ağustos 2010, 13:53:07 »
şuanda yapılan kaplama haliyle kalmayacak..üzerine monte edilecek parcalar var daha ... autocad çizimlerine bakarsanır görebilirsiniz....bu kaplamanın üzerine krem rengi bir kaplama daha yapılacak...suanda yapılan işlemin üzerine daha kızaklar gelecek açılır kapanır kısım için....çatının çok işlemi var daha bu şekilde kalmayacak.....

Şantiyedekilerin bu yapılacaklardan haberleri yok ozaman. ::)
« Son Düzenleme: 01. Ağustos 2010, 13:57:28 Gönderen: Caner ALOĞLU »

XxXozanXxX

  • Mimar
  • *****
  • Kayıt Tarihi: Şub 2009
  • İleti: 4800
  • Yaş: 34
  • Yer: kartal
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #49020 : 01. Ağustos 2010, 13:57:26 »
bu tip projelere başlamadan yapılan autocad çizimleri ne şekildeyse yapılan yapılarda 1/1 aynı ölçüde olmak zorundadır...onun dışına çıkılamaz...projeyi çizen mimarın onay verdiği şekilde yapılır herşey....ve stadın temeli atıldığı gün ve ardından gelen süreçte klübün resmi sitesinde açılıs sayfası olarak koyduğu resimde bu biraz önce anlattığım şekildeki çizim yer almaktadır...

Harry99

  • Yeni Üye
  • Kayıt Tarihi: Ağu 2010
  • İleti: 2
  • Yaş: 2026
  • Yer: Istanbul
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #49021 : 01. Ağustos 2010, 13:58:30 »
Saçaklar benimde hoşuma gitmedi daha kaliteli olabilirdi bildiğin dandik şeritli saçak  :kötü: Dışarıdan bakılınca çatı kaplamasına çok paspal duruyor uçacakmış gibi ...

Seritli sacak dedigin seyin amaci ikinci atalet momentini artirarak sacin mukavemetini arttirdigi
icin secilir ve kullanilir.

Burada maket oyuncak yapilmiyor. Muhendisler senin gozune hos gelecek diye suntadan yapamazlar kusura bakma.

Caner ALOĞLU

  • Editör
  • Mimar Sinan
  • *
  • Kayıt Tarihi: Oca 2008
  • İleti: 11578
  • Yer: Mersin
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #49022 : 01. Ağustos 2010, 13:59:34 »
bu tip projelere başlamadan yapılan autocad çizimleri ne şekildeyse yapılan yapılarda 1/1 aynı ölçüde olmak zorundadır...onun dışına çıkılamaz...projeyi çizen mimarın onay verdiği şekilde yapılır herşey....ve stadın temeli atıldığı gün ve ardından gelen süreçte klübün resmi sitesinde açılıs sayfası olarak koyduğu resimde bu biraz önce anlattığım şekildeki çizim yer almaktadır...

Yahu kim takar çizimleri.
Geçenlerde buraya şartnamede çatıyla ilğili bir kısım koymuştum ve orda çatı 3 katmandan oluşuyordu ama megersem o eksi şartnameymiş bu son ihale yapılmadan önce ben sadece kapaklarda değişikliğe gitti diye biliyordum megersem normal çatıda da değişikliğe gidilmiş bununla ilğili kısımda aynen şu şekilde ;

Alıntı Yap (Seçim)
16   Tenekecilik  işleri
16.0   Ön açıklamalar
16.0.0   Genel
Titan çinko malzemeden sanayi üretimi dik geçme bağlantı (scarf joint) sistemlerinden titan – çin-ko profil levha çatılar ve cepheler. Levhalar montajda kuvvet aktarır bir şekilde birbirleriyle birleşti-rilirler.

Levhaların tespit ettirilmesi Galvanize çelik levhadan veya plastik malzemeden tutucu elemanlar  (kayma tutucu / klips) üzerinden bir çelik çekirdek ile ve uygun malzemeden tespit elemanlarıyla gerçekleştirilir. 
Çatı konstrüksiyonundaki deformasyonlar projelendirme, planlama ve profil levha çatının imala-tında ve de tenekeci işleri esnasında dikkate alınacaktır.
Oluklarda, su gideri levhalarında genleşme dengeleyicileri gerekli sayıda ve aralıkta, yapı tekniği kurallarına uygun olarak öngörülecektir.
Çatı kenarı, attika kapamaları, çatı bağlantıları ve korkuluk işleri bir tüm tenekecilik işleri – eğer aşağıdaki başka türlü belirtilmemiş ise – 1 ila 2 mm arası malzeme kalınlığına sahip kenarları kıv-rımlı titan çinko levhalardan ve profillerden imal edilecektir.
İçe doğru eğimli ekleriyle birlikte çatı kenar ve attika kapamaları, genleşme eki olarak baklavalı levha, şevli yerler ve köşeler kaynaklı veya lehimli.
Her türlü metal bağlantı ve tespit elemanı paslanmaz tipte olacaktır. Kendinden kilitleyen paslan-maz çelik cıvatalar. Cıvata ve pulları en azından galvanizli olacaktır. Alüminyum montaj elemanla-rıyla yapılan bağlantılar sadece paslanmaz çelikten olacaktır.
Yükselen bina elemanlarına tüm çatı kenar birleşimleri asgari 15 cm su geçiren tabaka üzerine bindirilecektir.
16.0.1   Ana çatı – Çatı kenarı
Yaklaşık 11 m genişliğinde ve virajlı çatı kenarlarının konstrüksiyon ve kaplama işleri. Yarı çaplar  70 ila 100m arası.
Aşağıdaki yukarı strüktür:
Çelik trapez levhadan taşıyıcı kabuk
Band galvanizli ve band kaplamalı, Renk beyaz.
Profil / Levha kalınlığı statik ihtiyaca göre. 

Fabrikasyon hazır bombeli, yarıçaplar yaklaşık  70 ila 100m arası
Tespit ettirme imalatçı talimatına uygun şekilde çıkma taşıyıcılar üzerine.

Çok kez kıvrımlı çelik levha olarak tüm kenar bordürleri dahil.
Oluğa geçiş bölgesinde 2 mm kalınlığında bir çelik levha kapaması monte edilecektir.

Tüm bordürler ve çelik levhalar Galvanize ve trapez levhaları renginde boyanmış.
Ayırma Tabakası:
Trapez levha ve dik geçme bağlantılı (scarf joint)  kaplama arasında bir ayırma ve yüzer tabakanın montajı.
Çatı kabuğu titan çinko – dik kiriş elemanlarından
Fabrika çıkışı dairesel yuvarlak hazırlanmış, makineyle kıvrılacak dik geçme bağlantılar (scarf joint)
Yüzey haddeli çıplak ön iklimlendirmeye tabi tutulmuş.
Levhalar imalatçı talimatlarına uygun olarak eksiz şekilde alt konstrüksiyon üzerine termik uzunluk değişimi problemsiz olarak gerçekleşecek şekilde döşenecek.
Profil: Yükseklik/köprü aralığı/Kalınlık= 65/400/1,00 mm,
Çatı yuvarlaklığından dolayı profiller kısmen trapez formunda olacak.
Oluk
3 mm çelik levhadan ikişer yassı çelik takviye kanadı , yarıçap yaklaşık  70 – 100m, sarkma çatı konstrüksiyonu olarak tespit edilmiş ve çelik T profillerle oluk için alt konstrüksiyon olarak bağ-lanmış. T Profiller gerekli oluk eğimine uygun olarak yerleştirilecek. Aralıklar ihtiyaca göre (oluk üzerinde yürünebilir). Tüm çelik parçalar Galvanize
Galvanize çelik levhadan oturtulmuş oluk, yaklaşık 16 m’lik tek segmentlik kenarları geçme kıv-rımlı veya kaynaklı , alt konstrüksiyona yerleştirilmiş ve tespit ettirilmiş. Levha kalınlığı ihtiyaca gör (üzerinde yürünebilir).
Yağmur iniş boruları için su gideri ağızları, kaynaklı.
Bir UV-Ozon dayanımlı ve kök dirençli poliolefin bazlı plastik yalıtım levhası ile oluğun giydirilme-si.
Uygulama yalıtım levhası imalatçı talimatı uyarınca.
Aşınma tabakası olarak bir 2. yalıtım levhası yapıştırılacak.
Ayrıca:
- Oluk su gideri levhaları
- Genleşme dengeleyicisi veya genleşme ekleri
- Oluk üzerinde yürünmesi için halat emniyet sistemi
İniş boruları da dahil olmak üzere oluğun hesaplanması yüklenici sorumluluğunda yapılır.
Çatı kenarı
Yuvarlatılmış, boya galvanizli ve boya kaplamalı çelik levhalardan çatı kenarı oluşturma, rengi iş-veren seçecek  (örneğin RAL 9007), kalınlık asgari 2mm, yuvarlatma yarıçapı yaklaşık  50cm. Poligonal dizilecek trapez formlu münferit elemanlarla yuvarlak çatı formunun oluşturulması (Ya-rıçap 70 – 100m). Tek bir münferit elemanın uzunluğu yaklaşık 3,20m. Münferit eleman genişliği “yuvarlak” optik izlenim yaratılacak şekilde seçilecek.
Münferit elemanların ekleri tam yüzeyli alt alta geçirilecek ve kompri bant ile yalıtılacaktır. Ekler termik uzunluk değişmeleri sorunsuz mümkün olarak şekilde oluşturulacaktır.
Çatı kenar levhası, oluk su gideri sacı ve de tüm gerekli tutma levhaları, alt konstrüksiyonlar tes-pitler dahil.
« Son Düzenleme: 01. Ağustos 2010, 14:01:13 Gönderen: Caner ALOĞLU »

netw0rK

  • Mühendis
  • ****
  • Kayıt Tarihi: Haz 2008
  • İleti: 1035
  • Yaş: 2021
  • Yer: 'in Altı
  • Ali Sami Yen Spor Kompleksi
    • AslanTEPE
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #49023 : 01. Ağustos 2010, 14:13:48 »
Seritli sacak dedigin seyin amaci ikinci atalet momentini artirarak sacin mukavemetini arttirdigi
icin secilir ve kullanilir.

Burada maket oyuncak yapilmiyor. Muhendisler senin gozune hos gelecek diye suntadan yapamazlar kusura bakma.


Sadece benim gözüme değil kimsenin gözüne hoş gelmedi  ;)

Sana Bir Soru Hangi Çatı Daha Modern ?

1-http://i292.photobucket.com/albums/mm23/turkisi/2010/07-temmuz/30-1/ttarena-012.jpg
Aslantepe - İnşaat Alanı



2-http://i31.tinypic.com/10okxs1.jpg
Aslantepe - İnşaat Alanı

Not: GErçek Boyutu Çatı ayrıntısı:
http://newsroom.cisco.com/dlls/2007/eKits/amsterdam_arena.jpg





Sana İkinci Bir Soru hangi Stad Yeni yapılıyor ? ;)

Anlamışındır aradaki farkı inşallah
« Son Düzenleme: 01. Ağustos 2010, 14:24:28 Gönderen: netw0rK »