27. Nisan 2026, 09:35:12

Gönderen Konu: Aslantepe - İnşaat Alanı  (Okunma sayısı 14363518 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

mustafaozbas

  • Mühendis
  • ****
  • Kayıt Tarihi: Tem 2008
  • İleti: 1878
  • Yaş: 40
  • Yer: Ankara/Bilkent
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #9216 : 10. Temmuz 2009, 11:34:24 »
renkdaş bu şartlarda ihaleye girmek tam bi delilik sana sonuna kadar katılıyorum..100 milyon dolardan fazla para göm aslantepe bitsin mecidiye köyü yap o bitsin...ihaleye girene 3 sene para yüzü yok en az...o kadar büyük meblaki 10 20 milyon dolar olsa gözden çıkarırsın..bu dev meblayı yatırıp 3 sene para beklememek hangi çılgın girer merak ediyorum...

iş tokiye kalacak..ama dediğim gibi tersi olsa bu sefer tokiye zarar...hem isteyerek hem istemeyerek bu işi toki kendi yapacak sanırım
Arkadaşlar ihaleye girmek delilik gibi geliyor olabilir ancak adamlar alacakları paradan çok yapacakları reklamı düşünüp girecekler bence yoksa 100 mılyon dolar koy 3 yıl sonra 200 mılyon al pek akıl karı değil ama yapacakları reklamı unutmayın bizim üzerimizden Talu yu kım tanırdı yoksa gerçi onunki kotu reklam oldu ama:)
TARİF YOK BU SEVDAYA,SEVMEK DEĞİL İBADET ADETA, NE ŞAMPİYONLUK NE KUPA UMURUMDA, ŞANLI CİMBOM AŞKIN BİR BAŞKA...

recep ıvedık

  • Ziyaretçi
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #9217 : 10. Temmuz 2009, 12:00:19 »
Arkadaşlar ihaleye girmek delilik gibi geliyor olabilir ancak adamlar alacakları paradan çok yapacakları reklamı düşünüp girecekler bence yoksa 100 mılyon dolar koy 3 yıl sonra 200 mılyon al pek akıl karı değil ama yapacakları reklamı unutmayın bizim üzerimizden Talu yu kım tanırdı yoksa gerçi onunki kotu reklam oldu ama:)
reklamın ıyısı kotusu olmaz abi  :iyi: :iyi:

murat baba

  • Usta
  • ***
  • Kayıt Tarihi: Haz 2008
  • İleti: 750
  • Yaş: 48
  • Yer: bruksel
  • turkiyenin gururu tek buyuk
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #9218 : 10. Temmuz 2009, 12:01:55 »
 :iyi: evet  sonucta GS menfatlari soz konusu ;)

cimbomluyumben

  • her zaman her yerde en büyük cimbom
  • Kalfa
  • **
  • Kayıt Tarihi: Nis 2009
  • İleti: 472
  • Yaş: 121
  • Yer: ASY
  • ultrAslan
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #9219 : 10. Temmuz 2009, 12:05:19 »
renkdaş bu şartlarda ihaleye girmek tam bi delilik sana sonuna kadar katılıyorum..100 milyon dolardan fazla para göm aslantepe bitsin mecidiye köyü yap o bitsin...ihaleye girene 3 sene para yüzü yok en az...o kadar büyük meblaki 10 20 milyon dolar olsa gözden çıkarırsın..bu dev meblayı yatırıp 3 sene para beklememek hangi çılgın girer merak ediyorum...

iş tokiye kalacak..ama dediğim gibi tersi olsa bu sefer tokiye zarar...hem isteyerek hem istemeyerek bu işi toki kendi yapacak sanırım

"hem isteyerek hem istemeyerek bu işi toki kendi yapacak sanırım" işte konunun özeti bu cümle.Bence yinede şansını denemek istiyor TOKİ.Yani olursa projeye devam olmazsa ihalesiz güvendiği, daha önce iş yaptırdığı bir taşeron firmaya işi vermek.O zaman 540 gün ve ASY nin terk edilme süresinin bir geçerliliği kalmayacak bana göre.TOKİ yeni bir süre belirleyebilir bitiş için.Böylesi stadın bitirilmesi açısından çok iyi bir gelişme.Ben memnunum.Sadece farklı olarak başından ihale ayrılsa ve 365 gün bitim süresi öngörülse süper olur diyorum.Mecidiyeköy zaten ayrı bir proje ayrı bir ihale olacağı için şartlar kendi içinde değişecektir.Acil bir konu olmayacak mecidiyeköy.

 

ankarali_ua

  • Usta
  • ***
  • Kayıt Tarihi: Haz 2009
  • İleti: 757
  • Yaş: 44
  • Yer: ankara
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #9220 : 10. Temmuz 2009, 12:12:25 »
stad yetişirmi yetişmezmi 1 senede sürekli fikir karmaşası yaşıyorum bi diyorum yetişir bi diyorum yetişmez..

ama hep en son şu geliyo aklıma başbakanın güzel günler yakında demesi gibi bi politik bi olay değil..sözler anlaşmalar alınan kombineler verilen reklamlar var...toki ve polat diyosaki 2010 da yeni staddayız bu bi temenni olamaz

murat baba

  • Usta
  • ***
  • Kayıt Tarihi: Haz 2008
  • İleti: 750
  • Yaş: 48
  • Yer: bruksel
  • turkiyenin gururu tek buyuk
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #9221 : 10. Temmuz 2009, 12:16:02 »
 :kupa1: adnan baba soyluyorsa vardir bi bildigi ;) ;)

ibrahimbbb

  • Çırak
  • *
  • Kayıt Tarihi: Ara 2008
  • İleti: 32
  • Yaş: 48
  • Yer: adana
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #9222 : 10. Temmuz 2009, 14:01:21 »
olaya ihaleyi verecek olan kurum yani tokinin yöneticileri açısından bakılırsa, iptal edilmiş bir ihale var ve iptal edilen ihalede verilecek olan payı yeni ihalede alması imkansız görünüyor. bu şekilde karından fedakarlık ederek başka bir firmaya ihale edilirse, toki yöneticilerine (ekonomik krize filan bakılmadan) aradaki farkın hesabı sorulacaktır. bunun için (tahminim) toki sonuç alamayacağını bile bile ihaleye çıkıp, ihalenin sonuçsuz kaldığını belirtecek ve işi kendisi bitirmeye çalışacaktır.

bundan dolayı da hiç bir şekilde suçlanmamaları gerekir, çünkü toki bir kamu kurumudur ve yöneticileri de kamunun parasını harcadıklarından "aman efendim galatasarayın menfaatleri", "aman efendim ekonomik krizden dolayı müteahhidin durumu" diyemez. burada bazı arkadaşlar tokinin parası var, devletin gücü var diye düşünüyor ama düşünmedikleri bir şey var. harcanan para devletin parası ve bir çok devlet memuru devletin parasını harcarken, kendi parasını harcadığından daha dikkatli olur, daha sıkı pazarlık yapar, daha fazla yerden fiyatn alır. çünkü insan kendi cebinden harcadığı fazla paranın hesabını en fazla eşi ve çocuklarına verir, bazıları hiç vermez. ama devletin parası kıymetlidir, ve herkes devletin parası nereye harcandı nasıl harcandı merak eder ve "hesap sorma hakkı olduğu için" hesabını sorar.

FaTaL1Ty

  • Ziyaretçi
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #9223 : 10. Temmuz 2009, 14:25:03 »
Sonuçta devlet bu stadın yapımın masrafı alacağı araziye oranla uçurum gibi sonuçta devlet kazancak bu yüzden bu işi Tokinin yapması bizim için daha iyi olur kesinlikle durmaz 

cimbomluyumben

  • her zaman her yerde en büyük cimbom
  • Kalfa
  • **
  • Kayıt Tarihi: Nis 2009
  • İleti: 472
  • Yaş: 121
  • Yer: ASY
  • ultrAslan
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #9224 : 10. Temmuz 2009, 14:32:50 »
olaya ihaleyi verecek olan kurum yani tokinin yöneticileri açısından bakılırsa, iptal edilmiş bir ihale var ve iptal edilen ihalede verilecek olan payı yeni ihalede alması imkansız görünüyor. bu şekilde karından fedakarlık ederek başka bir firmaya ihale edilirse, toki yöneticilerine (ekonomik krize filan bakılmadan) aradaki farkın hesabı sorulacaktır. bunun için (tahminim) toki sonuç alamayacağını bile bile ihaleye çıkıp, ihalenin sonuçsuz kaldığını belirtecek ve işi kendisi bitirmeye çalışacaktır.

bundan dolayı da hiç bir şekilde suçlanmamaları gerekir, çünkü toki bir kamu kurumudur ve yöneticileri de kamunun parasını harcadıklarından "aman efendim Galatasarayın menfaatleri", "aman efendim ekonomik krizden dolayı müteahhidin durumu" diyemez. burada bazı arkadaşlar tokinin parası var, devletin gücü var diye düşünüyor ama düşünmedikleri bir şey var. harcanan para devletin parası ve bir çok devlet memuru devletin parasını harcarken, kendi parasını harcadığından daha dikkatli olur, daha sıkı pazarlık yapar, daha fazla yerden fiyatn alır. çünkü insan kendi cebinden harcadığı fazla paranın hesabını en fazla eşi ve çocuklarına verir, bazıları hiç vermez. ama devletin parası kıymetlidir, ve herkes devletin parası nereye harcandı nasıl harcandı merak eder ve "hesap sorma hakkı olduğu için" hesabını sorar.

tamamda burada devletin zararı yokki.Bilhakis iyi kar edecek.Buradaki tokinin her zaman yaptığı işlerden farklı bir işlem yok.Arsa karşılığı daire verdiğini düşün tokinin.Arsasını aldığı adama söz verdiği daireleri verebilmek için mütahite para verip inşaatı bitiriyor.Daireleri satıp mütahite verdiği paradan fazlasını kazanıp kar ediyor.Buradada buna benzer bir durum var.Yani kuşbeyinlilerin iddiaları gibi devlet parası yeme falan gibi bir durum yok.
Başbakan bu projede garantör olmuş kim kimden hesap soracak.Devletin zararına olsa başbakan altına imza atarmı?Hemde bu kadar rakip takımların taraftarlarını göze alarak?

cimbomluyumben

  • her zaman her yerde en büyük cimbom
  • Kalfa
  • **
  • Kayıt Tarihi: Nis 2009
  • İleti: 472
  • Yaş: 121
  • Yer: ASY
  • ultrAslan
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #9225 : 10. Temmuz 2009, 14:42:44 »
Sonuçta devlet bu stadın yapımın masrafı alacağı araziye oranla uçurum gibi sonuçta devlet kazancak bu yüzden bu işi Tokinin yapması bizim için daha iyi olur kesinlikle durmaz

Aynen renktaş.Kısa ve öz yazmışsın.
Hatta diğer proje için çok daha karlı bir ihalede yapabilir o zaman.Çünkü stad inşaası için gerekli olan para ortadan kalkıyor.Normal hakediş esaslarına dayalı bir sistemle mecidiyeköy projesi toki için dahada karlı bir hale gelebilir.

DEFTERDAR

  • Ziyaretçi
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #9226 : 10. Temmuz 2009, 14:56:27 »
Bu işin iyice tadı kaçtı hiçbir garantisi olmamasına rağmen hala başkanımızın tarih vermesi çok saçma inşaatla alakalı yaptırım hakkımızın olmadığını söyleyip sonrada ikidebir çıkıp şu tarihte bitecek denmesi çok üzücü.En iyi ihtimale 2012 2013 yılında hazır olur çünki ihaleyi alacak firmanın bitirebileceği ne malum bu işin altından kalkabileceklerini düşünüyorlardıda neden baştan ihalede Eren beyin teklifine hiçbir firma yaklaşamadı.

mustafaozbas

  • Mühendis
  • ****
  • Kayıt Tarihi: Tem 2008
  • İleti: 1878
  • Yaş: 40
  • Yer: Ankara/Bilkent
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #9227 : 10. Temmuz 2009, 15:03:38 »
Bu işin iyice tadı kaçtı hiçbir garantisi olmamasına rağmen hala başkanımızın tarih vermesi çok saçma inşaatla alakalı yaptırım hakkımızın olmadığını söyleyip sonrada ikidebir çıkıp şu tarihte bitecek denmesi çok üzücü.En iyi ihtimale 2012 2013 yılında hazır olur çünki ihaleyi alacak firmanın bitirebileceği ne malum bu işin altından kalkabileceklerini düşünüyorlardıda neden baştan ihalede Eren beyin teklifine hiçbir firma yaklaşamadı.
Cunku Eren bey uçuk bir teklif verdi ve altından kalkamadı...
TARİF YOK BU SEVDAYA,SEVMEK DEĞİL İBADET ADETA, NE ŞAMPİYONLUK NE KUPA UMURUMDA, ŞANLI CİMBOM AŞKIN BİR BAŞKA...

cimbomluyumben

  • her zaman her yerde en büyük cimbom
  • Kalfa
  • **
  • Kayıt Tarihi: Nis 2009
  • İleti: 472
  • Yaş: 121
  • Yer: ASY
  • ultrAslan
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #9228 : 10. Temmuz 2009, 15:13:57 »
Bu işin iyice tadı kaçtı hiçbir garantisi olmamasına rağmen hala başkanımızın tarih vermesi çok saçma inşaatla alakalı yaptırım hakkımızın olmadığını söyleyip sonrada ikidebir çıkıp şu tarihte bitecek denmesi çok üzücü.En iyi ihtimale 2012 2013 yılında hazır olur çünki ihaleyi alacak firmanın bitirebileceği ne malum bu işin altından kalkabileceklerini düşünüyorlardıda neden baştan ihalede Eren beyin teklifine hiçbir firma yaklaşamadı.

Garantisi olmaması ne demek?TOKİ başkanı ne diyor?İhalede sonuç çıkmazsa TOKİ kendi bitirir.Neymiş TOKİ bitirirmiş.Bu duruma türkçede garanti diyorlar.

yigit1905

  • Çırak
  • *
  • Kayıt Tarihi: Haz 2008
  • İleti: 109
  • Yaş: 38
  • Yer: istanbul
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #9229 : 10. Temmuz 2009, 15:19:34 »
Bu işin iyice tadı kaçtı hiçbir garantisi olmamasına rağmen hala başkanımızın tarih vermesi çok saçma inşaatla alakalı yaptırım hakkımızın olmadığını söyleyip sonrada ikidebir çıkıp şu tarihte bitecek denmesi çok üzücü.En iyi ihtimale 2012 2013 yılında hazır olur çünki ihaleyi alacak firmanın bitirebileceği ne malum bu işin altından kalkabileceklerini düşünüyorlardıda neden baştan ihalede Eren beyin teklifine hiçbir firma yaklaşamadı.
kardeş kimsin tanımam etmem ama seneye aslantepeye gel bekleriz seni . . . tüm kuşlar gelsin HEPSİ GELSİN
 

Özmen

  • Kalfa
  • **
  • Kayıt Tarihi: Eki 2008
  • İleti: 282
  • Yaş: 51
  • Yer: Antalya
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #9230 : 10. Temmuz 2009, 15:28:28 »
İhale işi 17 temmuzdan 27 temmuza ertelendi.
Bu işi anlamadım. Bizim için bu iyi mi kötü mü ?
Ya da ihaleye kimse katılmıyor da o yüzden mi süreyi uzatıyorlar ?
Ya da inşaat firmaları durumu daha incelemek için süre mi istedi ?

aslntp(DoGaN)

  • Daenerys Targaryen
  • Mimar Sinan
  • ******
  • Kayıt Tarihi: Haz 2009
  • İleti: 7583
  • Yaş: 33
  • Yer: İstanbul
  • "Tell Lord Tywin, Winter Is Coming For Him"
Ynt: Aslantepe - İnşaat Alanı
« Yanıtla #9231 : 10. Temmuz 2009, 15:30:00 »
İhale işi 17 temmuzdan 27 temmuza ertelendi.
Bu işi anlamadım. Bizim için bu iyi mi kötü mü ?
Ya da ihaleye kimse katılmıyor da o yüzden mi süreyi uzatıyorlar ?
Ya da inşaat firmaları durumu daha incelemek için süre mi istedi ?
kaynak ??


Galatasaray - Real Madrid - Jose Mourinho - Cristiano Ronaldo - LeBron James - Rafael Nadal